arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵

درخواست احمد شهید از ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حقوق بشر ایران در اقدامی مداخله‌جویانه خواستار آزادی سه زندانی دوتابعیتی در ایران شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، احمد شهید، گزارشکر سازمان ملل در خصوص حقوق بشر ایران روز جمعه آزادی هرچه فوری نازنین زاغری، باقر نمازی و کمال فروغی را خواستار شد.

نازنین زاغری که در ماه آوریل 2016 بازداشت شده بود،‌ به تازگی به اتهام تلاش برای برهم زدن نظام ایران به پنج سال حبس محکوم شده است. وی که دارای تابعیت ایرانی - انگلیسی است یک دختر دو ساله دارد که در حال حاضر والدینش از او نگهداری می‌کنند.

باقر نمازی 80 ساله، دارای تابعیت ایرانی- آمریکایی و بازنشسته صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل است که به ادعای احمد شهید از ماه فوریه تاکنون در بازداشت به‌سر می‌برد و اتهامات وی نیز مشخص نیست.

کمال فروغی تاجر 77 ساله، تابعیت ایرانی- انگلیسی دارد که در ماه مه 2011 به اتهام جاسوسی بازداشت و به هشت سال حبس محکوم شد.

به گزارش ایسنا، مقامات ایران همواره اعلام کرده‌اند که گزارشگر ویژه برای ایران را قبول ندارند ولی همیشه حاضر به‌ گفت‌وگوهای دوجانبه درباره مسائل حقوق بشری هستند.

احمد شهید در حالی آزادی این زندانیان را خواستار شده است که این افراد به دلایل مشخص و پس از محاکمه در دادگاه‌های ایران و گذراندن مراحل قانونی محکوم شده‌اند.

مقامات ایران همواره ادعاها و گزارشات احمد شهید را بی‌اساس و مغرضانه و دارای انگیزه‌های سیاسی خوانده‌اند که تلاش دارد با دستاویز قرار دادن مسائل حقوق بشری فشارها بر ایران را افزایش دهد.

نظرات بینندگان