arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵

واکنش انصارالله یمن به کشتار صنعاء

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر انصارالله یمن تاکید کرد که رژیم سعودی با نظارت آمریکا شمار زیادی از این جنایات در حق شهروندان یمن مرتکب شده است و در حقیقت جنایات سعودی ها در یمن با چراغ سبز آمریکا انجام می شود.

به گزارش المنار، رهبر انصارالله یمن در سخنانی حمله سعودی ها به مراسم ختمی در صنعا پایتخت یمن را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در سخنانی اظهار داشت: جنایت و کشتاری که در صنعا رخ داد، تنها یکی از فجیع ترین جنایات متجاوزان در حق مردم یمن است. رژیم سعودی با نظارت آمریکا شمار زیادی از این جنایات در حق شهروندان یمن مرتکب شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: تجاوز سعودی-آمریکایی به ارتکاب جنایات عادت کرده است و از این طریق در صدد هدف قرار دادن شهروندان است. جنایات سعودی ها در یمن با چراغ سبز آمریکا انجام می شود.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: ما دلایل فنی متقنی داریم که نشان می دهد سعودی ها در ارتکاب کشتار صنعاء دست داشته اند.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به کشورهای مستکبر گفت: جنایت صنعا لعنت و رسوایی برای شما است و نشان می دهد که ادعاهای شما در خصوص حقوق بشر پوچ است.

عبدالملک الحوثی خطاب به سازشکاران در جهان عرب نیز بیان داشت: سخنی نیز با شما در خصوص تجاوز سعودی ها به یمن دارم؛ باید برای مقابله با متجاوزان جنایتکار سعودی اقدامی جدی صورت گیرد و این اقدام جدی به شما ارتباط دارد. باید احساس مسئولیت بالایی داشته باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: تمامی آزادگان باید احساس مسئولیت بالایی داشته باشند و هیچ کس اجازه ندارد که در برابر آنچه رخ می دهد، در گوشه ای بایستد و در حاشیه بماند.

رهبر انصارالله تاکید کرد: از مردم یمن درخواست می کنیم که بر اساس وظیفه دینی، ملی و طائفه ای خود برای پاسخ دادن به تجاوزات سعودی ها دست به کار شوند. تمام گروه های مردمی باید بسیج عمومی اعلام کنند و هر کس که می تواند به جبهه های نبرد ملحق شود، از این اقدام دریغ نکند. کسی نباید در منزل خود بنشیند.

وی در ادامه افزود: جوانان یمنی باید با پیوستن به جبهه ها، از مرتکبین این جنایات انتقام بگیرند. سعودی ها با اقتصاد یمن و بانک مرکزی مبارزه می کنند و همچنین قایق های حامل کالاها را هدف قرار می دهند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: انصارلله ، صنعاء ، حملات
نظرات بینندگان