arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵

یک شناور با ظرفیت۴۰۳ نفر فعال شد/۲ تا ۳نوبت سفر روزانه

احمد شهریاری افزود:در ایام دهه محرم سه شناور با ظرفیت های ۴۰۳، ۲۳۵ و ۷۱ نفر و مجموع ۷۰۹ نفر ظرفیت، آماده سرویس دهی به زوار خواهند بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون دریایی و بندری بندر خرمشهر گفت: یک فروند شناور مسافربری با ظرفیت ۴۰۳ نفر در مسیر خرمشهر ـ عراق مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ظرف چند روز آینده فعالیت خود را آغاز می کند.

احمد شهریاری افزود:در ایام دهه محرم سه شناور با ظرفیت های ۴۰۳، ۲۳۵ و ۷۱ نفر و مجموع ۷۰۹ نفر ظرفیت، آماده سرویس دهی به زوار خواهند بود.

وی افزود: با بهره گیری از شناور مسافربری جدید بدون شک ظرفیت ترددهای دریایی در بندر خرمشهر افزایش می یابد.

این مقام مسئول در بندر خرمشهر درباره میزان تردد مسافران از بندر خرمشهر به کشور عراق در دهه اول محرم، گفت: معمولاً اوج سفرهای دریایی از طریق بندر خرمشهر به عتبات عالیات در کشور عراق در ایام اربعین انجام می شود.

شهریاری با اشاره به اینکه در حال حاضرسفرهای عادی و به‌صورت برنامه‌ریزی از سوی شرکت‌های مسافربری دریایی در بندر خرمشهر انجام می‌پذیرد، گفت: شناوری که مورد بهره‌برداری قرار گرفت در ایام دهه محرم آماده خدمات‌رسانی به زوار خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه کشتی برلیان متعلق به کشتیرانی والفجر و یک فروند کشتی به نام ایران‌زمین در کنار کشتی ۴۰۳ نفره در مسیر خرمشهر – عراق تردد خواهند کرد، ادامه داد: کشتی برلیان ۲۳۵ نفر و ایران‌زمین ۷۱ نفر ظرفیت دارند که علاوه بر مسیر خرمشهر- عراق در مسیر خرمشهر – کویت تردد دارند.  

به گفته معاون دریایی و بندری بندر خرمشهر در بندر خرمشهر این شناورهای مسافربری از پایانه بین‌المللی مسافری خلیج‌فارس عملیات جابه‌جایی مسافران را به دو کشور عراق و کویت انجام می‌دهند.

این مقام مسئول در بندر خرمشهر در باره تعداد سفرهای هر شناور در مسیر خرمشهر – عراق طی ایام محرم، اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود بر اساس برنامه سفر تعیین‌شده از سوی شرکت‌های بخش خصوصی، روزانه دو الی سه نوبت شناورها قابلیت و آمادگی تردد به کشور عراق را در این ایام داشته باشند.

منبع: مهر
برچسب ها: شناور ، محرم ، بندر
نظرات بینندگان