arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵

ارائه خدمات درمانی به بیش از 25 هزار زائر حسینی در کربلا

25 هزار و 805 زائر در ایام عزاداری حسینی از خدمات درمانی چادرهای هلال احمر شامل معاینه پزشکی، تزریقات و پانسمان، اندازه گیری فشار و قندخون و سرم تراپی بهره مند شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران در عراق گفت: 25 هزار و 805 زائر در ایام عزاداری حسینی از خدمات درمانی چادرهای هلال احمر شامل معاینه پزشکی، تزریقات و پانسمان، اندازه گیری فشار و قندخون و سرم تراپی بهره مند شدند.

دکتر حمید کمالی اظهار کرد: با برپایی دو چادر درمانی هلال احمر از روز هشتم محرم تا شب شام غریبان در بین الحرمین و خیابان جمهوری 20 هزار و ٨50 مورد خدمات معاینه پزشکی، 4 هزار و 150 مورد تزریقات و پانسمان، 550 مورد اندازه گیری فشارخون، 70 مورد تست قندخون و 1٨5مورد سرم تراپی به عزاداران ارائه شد.
 
وی افزود: همچنین با توجه به افزایش جمعیت زائران از کشورهای مختلف در روز عاشورا، برای تسهیل دسترسی به خدمات درمانی تعداد چادرها به پنج چادر افزایش یافت.
 
به گفته نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران در عراق 9 زائر ایرانی در چهار روز گذشته برای مراقبت های بیشتر به بیمارستان های عراقی ارجاع شدند.
 
تیم 50 نفره درمانی هلال احمر شامل پزشک عمومی، جراح، متخصص کودکان، ارتوپدی، قلب و عروق، گوش، حلق و بینی، طب اورژانس، داخلی، پزشک عمومی، پرستار و امدادگر این خدمات درمانی را به زائران ارائه کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان