arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵

آلمان خواستار برنامه ریزی برای روز بعد از فتح موصل شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" درخواست کرد که برای روز بعد از آزادسازی موصل فکری کنیم وگرنه خطوط جدایی جدید در جامعه عراق به وجود می آید.

وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که تنها عملیات نظامی موصل مد نظر قرار نگیرد و در این باره گفت: حتی اگر ما نمی دانیم که آزاد سازی موصل از اشغال داعش چه مدت طول می کشد این مهم است که در حال حاضر برای روز بعد از آزاد سازی این شهر برنامه ریزی کنیم.

آلمان در حال حاضر با دولت عراق در تکریت، رمادی و فلوجه در زمینه آوارگان همکاری می کند.

اشتاین مایر در این باره گفت: این روند ایجاد ثبات در رمادی و تکریت کاملا موفقیت آمیز بوده است. ما یاد گرفته ایم که باید به سرعت رفتار کنیم تا به این ترتیب در بین آوارگان اعتماد ایجاد کنیم تا به وطن خود برگردند و به آن ها چشم انداز مشخصی برای زندگی در شهرهای آزاد شده شان و بازسازی آن بدهیم.

وی از همه طرف های درگیر خواست که واقعا مبارزه علیه داعش را در مرکز سیاست های خود قرار دهند. اینکه بخواهیم تصفیه حساب های قدیمی را پیش کشیده و به اختلافات فرقه ای و قومی دامن زده و به تغییرات ژئوپلیتیکی دست یابیم هدف مشترک مبارزه با داعش را به خطر می اندازد. ما باید همه اقدامات لازم را انجام دهیم تا خطوط جدایی جدید در یک جامعه در هر صورت تضعیف شده عراق ایجاد نشود.

ارتش عراق از شب دوشنبه عملیات نظامی گسترده ای را برای آزاد سازی شهر موصل که پایگاه مهم و استراتژیک داعش در عراق به شمار می رود آغاز کرده است. آلمان هم از این عملیات استقبال و حمایت و پشتیبانی خود از آن را اعلام کرده است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: موصل ، فلوجه ، رمادی
نظرات بینندگان