arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۰

سبحانی نیا: طرح سوال از رئیس جمهور به یک ماه آینده موکول شد/ممکن است تا آن زمان امضاها پس گرفته شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به طرح سوال از رئیس جمهور به بعد از هفته سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه و تعطیلات آتی مجلس موکول می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به طرح سوال از رئیس جمهور به بعد از هفته سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه و تعطیلات آتی مجلس موکول می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب،  "حسین سبحانی‌نیا" در حاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه ـ ۷ تیر ماه ـ در جمع خبرنگاران در رابطه با طرح سوال از رئیس جمهور تصریح کرد: پس از مطرح شدن این موضوع در صحن علنی مجلس رئیس جمهور یک ماه فرصت دارد برای پاسخگویی به مجلس بیاید.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ممکن است که برخی از نمایندگان تا آن زمان امضای خود را پس بگیرند. اگر حد نصاب امضا از عدد ۷۵ پایین‌تر بیاید سوال قابل تنفیض نیست.

وی درباره پس گرفتن امضا از سوی برخی از نمایندگان خاطرنشان کرد: من نیز چنین چیزی را شنیده‌ام که برخی نمایندگان امضای خود را پس گرفته‌اند اما اطلاعی ندارم که چند نفر این کار را انجام داده‌اند.

سبحانی‌نیا افزود: گفته شده حدود یکصد نفر از نمایندگان آن را امضا کرده‌اند و زمانی در صحن مطرح خواهد شد که تعداد امضاکنندگان نامه ۷۵ نفر باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به طرح سوال از رئیس جمهور به بعد از تعطیلات آتی مجلس موکول می‌شود. در این چند روز اتفاق خاصی در این رابطه رخ نخواهد داد.

وی تاکید کرد: طبق ماده ۱۹۶ آیین‌نامه داخلی مجلس این طرح اعلام وصول ندارد و معاونت مربوطه به کمیسیون مربوطه ارجاع خواهد کرد و اگر نمایندگان در کمیسیون از توضیحات نماینده رئیس جمهور قانع شوند، طرح در صحن مطرح نخواهد شد.

وی در رابطه با اینکه سوال از رئیس جمهور به کدام کمیسیون مربوط می‌شود، گفت: آن را باید معاونت قوانین اعلام کند.

سبحانی‌نیا همچنین اعلام کرد: استیضاح وزیر کشور در دستور کار مجلس قرار ندارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
0
6
معلوم ديگه اينقدر لفطش بدن تا راضيشيون كنن نماينده ها رو ديگه هر چي باشه نزديك انتخاباته......
نظرات بینندگان