arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵
محمدرضا باهنر:

هر کدام از دو کاندیدای انتخابات امریکا پیروز شوند به نفع ماست / اصلاح‌طلبان گاهی غرغرهایی می‌کنند اما قطعا از روحانی عبور نمی‌کنند / برای انتخابات، سراغ کسانی می‌رویم که نمی خواهند بیایند

دبیرکل اسلامی مهندسین گفت: ترمیم کابینه باید زودتر از این صورت می‌گرفت و این ترمیم هم کافی نیست و وزرای دیگری نیز ضرورت دارد تغییر کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل اسلامی مهندسین گفت: ترمیم کابینه باید زودتر از این صورت می‌گرفت و این ترمیم هم کافی نیست و وزرای دیگری نیز ضرورت دارد تغییر کنند.

به گزارش «انتخاب»؛ محمدرضا باهنر در جلسه ماهانه انجمن اسلامی مهندسین خراسان در محل بنیاد فرهنگی رجایی اظهار داشت: وضعیت فعلی منطقه به این گونه است که بوی خوبی به مشام می‌رسد و از ته دل باید برای مدافعان حریم حرم دعا کنیم زیرا با یک قوم یزیدی در حال جنگ هستند و دو کار سنگین و جدی در سوریه و حلب آغاز شده و در عراق در استان موصل هم این وضعیت موجود است.

وی بیان کرد: مسائل سیاسی منطقه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد؛ غائله‌ای که استکبار جهانی با جنگ نیابتی در منطقه ایجاد کردند شاید ان‌شاء الله نهایتاً منجر به حذف یکسری عناصر سفاک شود؛ خشونت‌های ضدشرعی به نام اسلام مرتکب می‌شوند و شاید یکی از دلایل انعقاد نطفه شوم تروریستی در منطقه و تاسیس این سازمان‌های جدید بدنام کردن وجهه اسلام بود، اسلامی که با قیام امام راحل خوش درخشید و توانست سنگرهای فعلی نسل معاصر را تصرف کند و تردیدی نداریم که می‌خواستند این خوش نامی را خنثی کنند.

باهنر بیان کرد: اسلام عزیز با توانمندی و اقتدار و تبیین اصالت خود در تاریخ آینده جهان نقش بسیار مهمی خواهد داشت. نخست وزیر صهیونیستی هم اعلام کرد داعش در حال رفتن است و باید رابطه خود را با النصره درست کنیم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: متاسفانه آل سعود هم بی‌شرمانه و علنی در این پایگاه در کنار صهیونیست‌ها و با پول ملت مسلمان این جنگ نیابتی را در حال رهبری است و مقام معظم رهبری بشارت دادند که ظرف سال‌های آینده رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند.

باهنر با اشاره به وضعیت داخلی کشور بیان کرد: نظام مردم‌سالاری دینی یک هدیه بزرگ است برای نسل امروز و نسل‌های آینده و به مردمی بودن آن و دینی بودن آن باید یکسان تکیه کرد؛ حضرت امام اهل تعارف نبودند و می‌فرمودند میزان رای ملت است یعنی رای تزئینی و تشریفاتی نبود.

وی خاطرنشان کرد: رای در کشور ما جدی است؛ مقام معظم رهبری روی حضور مردم تاکید بسیار بالایی دارند و حضور مردم را به خواست دلی خود نیز ترجیح می‌دهند و این بیانگر جایگاه رفیع رای مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

باهنر تصریح کرد: به آینده مردمسالاری دینی در غیبت چند حزب قدرتمند و چارچوب دار نگران هستم، اگر چند حزب فراگیر نداشته باشیم و کار را تشکیلاتی به معنای واقعی جلو نبریم نگران مردمسالاری هستم یعنی ممکن است مردمسالاری خراطی می‌شود.

وی گفت: تشکیلات و حزب چند کار اساسی دارد؛ یکی کادرسازی است و ما در کادرسازی بسیار فقیر هستیم؛ در زمان انتخابات نیز مسائل شانسی است؛ سه رئیس جمهور اخیر را در نظر بگیرید؛ هر سه اینها دو ماه مانده به انتخابات «گُر» گرفتند و رئیس جمهور شدند و حتی خاطره‌ای دارم که رئیس جمهور اصلاحات به بنده گفت فکر نمی‌کردم رئیس جمهور شوم که بخواهم کابینه بچینم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: آقای احمدی نژاد و روحانی نیز از این قاعده مستثنی نبودند و اگر آقای هاشمی ثبت نام نمی‌کرد و دوستان ما اختلاف نمی‌کردند و هزار اگر دیگر، ایشان هم رای نمی‌آورد.

باهنر افزود: در همین آمریکا نگاه کنید؛ هر کدام از این دو انتخاب شوند به نفع ما است اما بالاخره اینها ضابطه دارند و این ضابطه حزبی است؛ برخی می‌گویند سیستم حزبی با سیستم ولایی همخوان نیست و من این را قبول ندارم؛ توصیه سیاسی ما به دوستان این است که در مسئله شوراهای اسلامی شهر و روستا با جدیت ورود کنید.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله موحدی زمانی می‌فرمودند این همه احساس تکلیف شرعی می‌کنند بیایند یک بار هم تکلیف کنند و نیایند و ما الان سراغ کسانی می‌رویم تا احساس تکلیف کرده و نیایند! ‌اصلاح‌طلبان گاهی غرغرهایی می‌کنند اما قطعا اصلاح‌طلبان از آقای روحانی عبور نمی‌کنند و این هم خبر است و هم تحلیل اما برخی از اینها نگران عدم رای آوری روحانی هستند و معتقدم نه تنها روحانی بلکه هر رئیس جمهور فعلی اگر به دور دوم برود امکان رای آوردنش پائین است.

نظرات بینندگان