arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵

مخالفت فرمانداری قم با واگذاری زمین به امام جمعه اصفهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانداری قم مصوبه شورای اسلامی شهر در زمینه واگذاری قطعه زمینی در بلوار پیامبر اعظم(ص) به امام جمعه اصفهان را رد کرد.

به گزارش مهر، مسئله واگذاری یکی از پلاک‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) به امام جمعه اصفهان برای احداث حوزه علمیه در ۱۰ درصد عرصه و احداث بوستان در ۹۰ درصد عرصه موضوعی بود که شورای شهر قم در جلسه ماه گذشته تصویب کرد.

مصطفی سعادت طلب، رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم در جلسه شامگاه یکشنبه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به این پرونده، از رد شدن آن توسط کمیته انطباق فرمانداری قم خبر داد.

وی اظهار داشت: نامه‌ای از طرف فرمانداری قم آمده که مطرح کرده در این مصوبه ماده ۴۶ آیین نامه مالی شهرداری رعایت نشده است.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: این موضوع در کمیسیون بررسی و مقرر شد که به لایحه اصرار کنیم.

وظیفه شهرداری در حراست اموال عمومی

به گفته وی ماده ۴۶ آیین‌نامه مالی شهرداری به وظیفه شهرداری در قبال حفاظت از اموال عمومی و جلوگیری از تجاوز اشخاص به این اموال اشاره دارد.

در ادامه این ماده قانونی آمده است: «در صورتی که بعضی از اموال عمومی شهر به نحوی تغییر حالت و موقعیت دهد که قابلیت استفاده عمومی از آن سلب شود به تشخیص انجمن شهر جزء اموال اختصاصی شهرداری منظور و محسوب می‌شود.».

سعادت طلب می‌گوید مطابق همین ماده قانونی تصمیم شورای شهر برای واگذاری این قطعه زمین به امام جمعه اصفهان کاملا قانونی بوده است.

حسن بختیاری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری گفت: شهرداری املاکی که در اختیارش است را با حفظ مالکیت می‌تواند در اختیار اشخاص قرار دهد و با استناد به این قانون کار شهرداری بدون نقص حقوقی بوده اما با وجود اینکه توضیحات داده شد اما این لایحه رد شد.

اصرار بر مصوبه قبلی شورا در واگذاری این قطعه زمین به امام جمعه اصفهان در جلسه شامگاه یکشنبه بدون مخالف، تصویب شد.
نظرات بینندگان