arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۰

خاموشي 13ساعته برق "جيرفت" و روستاهاي اطراف در گرماي بالاي 40درجه تابستان!؟

شبكه برق نيمي از مشتركان شهر جيرفت و تعداد زيادي از روستاهاي اطراف آن، بعد از ظهر سه‌شنبه، 7 تير، از ساعت 17:30 قطع شد و تا ساعت 6 بامداد روز چهارشنبه، 8 تير ادامه داشت كه بعد از 13 ساعت خاموشي، به صورت موقت وصل شد!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبكه برق نيمي از مشتركان شهر جيرفت و تعداد زيادي از روستاهاي اطراف آن، بعد از ظهر سه‌شنبه، 7 تير، از ساعت 17:30 قطع شد و تا ساعت 6 بامداد روز چهارشنبه، 8 تير ادامه داشت كه بعد از 13 ساعت خاموشي، به صورت موقت وصل شد!

مهندس "رضا رشيدي"، رييس اداره برق شهرستان جيرفت، در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه کوير، با تاييد اين مطلب، گفت: متاسفانه بر اثر اتصالي در پست فوق توزيع نيروگاه برق شهرستان جيرفت، شاهد قطع برق و خاموشي بيش از 13 ساعته در بافت قديم شهر - که بيش از نيمي از محلات شهر را شامل مي‌شود - و بسياري از روستاهاي اين شهرستان بوديم.

وي تصريح کرد: بر اثر خسارات به وجود آمده در پست فوق توزيع نيروگاه 30 مگاواتي جيرفت، برق شهرستان قطع شد که اين امر عامل اصلي بحران روز گذشته در شهرستان جيرفت بود.

رييس اداره برق شهرستان جيرفت افزود: با توجه به وسعت خسارت و حساسيت موضوع به دليل گرماي شديد و نياز مردم به برق، تمام توان خود را به کار بستيم تا اين معضل رفع شود ولي متاسفانه به خاطر اينکه تجهيزات پست فوق توزيع نيروگاه، به شدت آسيب ديده بود عملاً کاري از دست ما ساخته نبود.

رشيدي بيان کرد: با اين اوصاف اقدام به عمليات مانور خطوط کرديم که از ساير پستهاي برق شهرستان قسمتهايي از شهر را به صورت موقت برق‌دار کنيم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا، مبني بر عدم پاسخگويي بخش اتفاقات اداره برق شهرستان، گفت: وقتي بحراني به اين وسعت اتفاق مي‌افتد قطعاً بسياري از مشترکان با تلفن 3000 تماس مي‌گيرند و اين ازدحام ارتباط باعث مي‌شود که هميشه تلفن اتفاقات مشغول باشد.

رشيدي افزود: در اتفاقي که ديروز رخ داد بيش از 10 هزار مشترک داراي قطعي برق بودند و اين طبيعي است که تلفن اتفاقات مشغول باشد.

قطع شدن 13 ساعته برق در گرماي بالاي 40 درجه تابستان جيرفت، در حالي اتفاق افتاد که محله‌هاي زيادي از قبيل ميدان معلم، کلينيک، دانشگاه آزاد، صاحب‌آباد، محله برق، اداره راه، ايستگاه کهنوج، مالک‌اشتر، سرجاز و چندين محله پرجمعيت شهر دچار معضل شده بودند.

"بهادر"، يكي از شهروندان محله کلينيک، در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، گفت: چرا قطعي برق 13 ساعت بايد رخ دهد؟ آيا مسئولان پيش‌بيني وضعيتهاي بحراني را نکرده‌اند؟

"سليماني" از ديگر شهروندان جيرفتي گفت: اين انصاف نيست که ما چون در بافت قديم شهر زندگي مي‌کنيم هميشه ايام سال بايد مشکل داشته باشيم.

"مقبلي" از شهروندان جيرفت محله اداره راه مي‌گويد: مسئولان امر بايد پيش‌بيني چنين وضعيتي را داشته باشند. آيا قطعي 13 ساعته برق آن هم در گرماي 50 درجه توجيه دارد؟

"ابراهيمي"، از شهروندان جيرفتي به خبرنگار ايسنا گفت: اين معضل ما را با بحران جدي مواجه کرد. بچه‌هاي خردسال ما چه مي‌شوند؟ آيا مسئولان خود را به جاي ما گذاشته‌اند که بفهمند چه وضعيتي داريم؟

خاموشي و قطعي‌هاي طولاني، چندساعته و بعضاً بيش از 13 ساعت در شبكه برق، در حالي در شهرستان جيرفت اتفاق مي‌افتد که همه ساله شاهد اين اتفاقات هستيم و افت شديد ولتاژ و خاموشيهاي مکرر، موضوعي است که هر ساله مردم با آن روبه‌رو هستند.  از مسئولان شهرستان جيرفت، استان كرمان و وزارت نيرو انتظار است در صدد رفع اين مشکل باشند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
0
0
ایا زمان ان فرا نرسیده است که برق منطقه ای جنوب استان تشکیل شود و در جنوب استان استقرار یابد؟
ایا زمان ان فرا نرسیده است شرکت توزیع نیروی برق (جنوب )استان به جیرفت انتقال داده شود ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
0
0
تا شركت توزيع در كرمان باشد ودر مستعمره سيرجانيها باشد وضع بد بدتر مي شود به حال ما فكري كنيد
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
0
0
سلام توزيع برق جيرفت كي از كرمان جدا مي شود تا جدا نشود مشكلات حل نمي شود
نظرات بینندگان