arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵

آنچه از تریبون‌های مختلف به گوش می‌رسد اسباب دوقطبی شدن جامعه رافراهم می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران بر رعایت اخلاق از سوی صاحبان تریبون ها، گفت :آنچه گاه از برخی تریبون‌ها به گوش می‌رسد جدا از اینکه دل هر انسان مومن و آزاده‌ای را می آزارد،اسباب دوقطبی شدن جامعه را که مورد نهی رهبری است، فراهم می‌کند و موجب تشویش اذهان می‌شود.

به گزارش انتخاب، فاطمه ذوالقدر در نشست علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود با بیان اینکه دنیای توسعه یافته و رو به ترقی کنونی با تمام امکانات و دستاوردها در تمنای تحقق رفاه اجتماعی برای آحاد مردم جامعه است، افزود: هر روز شاهد آن هستیم که مفهوم رفاه اجتماعی در یکسری شاخص‌های کلیدی و آرمانی دسته‌بندی می‌شود در حالی که به رغم وجود بحث‌های فراوان در اخبار و جراید متأسفانه سهم باقی مردم از آن درخور توجه نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسلما جامعه‌ای که مردم آن به حق در این سی و چند ساله با نظام همراهی کرده است، شایسته اتخاذ تدابیر اجرایی توسط مسئولان است.

وی افزود: روزی شاهد این شعار بودیم که نفت را بر سر سفره‌های مردم می‌آوریم ولی اکنون پس از گذشت سال‌ها از آن شعار فریبنده شاهد این هستیم که سفره‌های مردم همچنان در انتظار تحقق آن شعار پرطمطراق چشم به راه مانده‌اند چرا که اگر آن شعار محقق می‌شد، اکنون ضرورتی نبود تا رهبری معظم انقلاب از بیکاری جوانان امروز این مرز و بوم اظهار تأسف و نگرانی کنند و امسال را سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری نمایند.

ذوالقدر تصریح کرد: مفهوم رفاه اجتماعی که از شاخص های توسعه یافتگی است لازمه تحقق جامعه اسلامی با موازین مترقی مطروحه در آن است و در جامعه اسلامی این مفهوم دینی که انسان‌ها بر حسب گوهر و ذات برابر هستند همواره مطرح است اما آیا به واقع برابری جنسیتی و قومیتی تحقق یافته است؟ آیا زنان دارای سهم برابر در جامعه برای تحقق آرمان‌های خود هستند؟

وی ادامه داد: در شرایطی که زنان علاوه بر مسئولیت خانه، فرزند و همسرداری ناگزیر به همراهی مردان در تأمین اقتصادی نیز می‌شوند، آیا سهم برابری برای آنها در بازار کار فراهم شده است؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همان طور که ملاحظه می شود در یک نگاه سطحی این شرط اول که همان تحقق عدالت و برابری است، فرسنگ‌ها از مفهوم حقیقی خویش فاصله دارد. تحقق مفهوم عدالت اجتماعی و به تبع آن رفاه اجتماعی بار بسیاری از مسائل و مشکلات را از دوش جامعه برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه درد امروز جامعه نبود امکانات نیست بلکه عدم توزیع عادلانه است، اضافه کرد: کشور ایران در همه ادوار تاریخی حتی در زمان جنگ تحمیلی دچار معضلات مالی نشد اما آیا این سهم نابرابری نشأت یافته در جامعه همه برخاسته از عدم وجود عدالت در کارگزاران بوده است که متولی تحقق آن شده اند؟ 

وی با بیان اینکه در لایحه برنامه ششم توسعه انتظار می‌رفت به موضوع زنان و خانواده بیشتر توجه شود، اظهار کرد: از اعضای کمیسیون تلفیق می خواهم که به حوزه زنان توجه خاصی داشته باشند و در این راه همکاری لازم را انجام دهند.

ذوالقدر بر رعایت مناسبات اخلاقی صاحبان تریبون‌ها تاکید کرد و افزود: آنچه گهگاهی از تریبون‌های مختلف و مراسم‌های دینی و مذهبی به گوش می‌رسد جدا از اینکه دل هر انسان مومن و آزاده‌ای را آزرده می‌کند، اسباب شکاف و دوقطبی شدن جامعه را که مورد نهی رهبری است، فراهم می‌کند و موجب تشویش اذهان می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی جملات و حرمت‌شکنی‌ها یقینا زیبنده مومنان و خادمان اهل بیت نیست اما تأمل در این موضوع و کاربرد واژگان سنجیده باید در میان همه آحاد از جمله مقامات و مسئولان رایج شود چرا که بارها شاهد کاربرد واژگان غیراخلاقی در رسانه‌های دیداری و شنیداری بوده ایم که شایسته است پیش از آن که تبدیل به فرهنگ ناسزاگویی شود با آن برخورد جدی صورت گیرد.

وی در پایان گفت: در آستانه انتخاب سه وزیر شایسته است که نمایندگان به دور از منافع شخصی و گروهی و در راستای تأمین منافع ملی، افرادی را انتخاب کنند که با ارائه برنامه‌های راهبردی پاسخگوی مطالبات به حق اقشار جامعه به ویژه جوانان، فرهنگیان و اصحاب رسانه باشد کما اینکه از دولت تدبیر و امید می خواهم در فرصت باقی مانده کمال استفاده را برده و تمام توان خود را جهت احقاق پروژه‌های نیمه تمام و رسیدگی بیش از پیش به اقشار آسیب‌پذیر و صرف اشتغال جوانان، رفع بیکاری و اقتصاد مقاومتی به کار گیرند و پس از ترمیم کابینه از نیروهای توانمند و متعدد خانم در سمت معاونت‌های مختلف در وزارتخانه‌های فرهنگی، آموزشی، پرورشی استفاده کنند چرا که فرهنگ و آموزش و پرورش بدون حضور زنان تحقق نمی‌پذیرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان