arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵

طرح انتقال آب کاملا غیر کارشناسی است/ توضیحاتی درباره "مافیای آب" در مناطق شمالی کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد دامادی نماینده مردم ساری درباره طرح انتقال آب خزر به سایر استانهای کشور اظهار کرد: این طرح از دوره گذشته ریاست جمهوری مطرح شده بود و ما هم مخالفت خود را به صورت جدی در آن مقطع اعلام کردیم.

به گزارش انتخاب، نماینده مردم ساری در مجلس تاکید کرد: طرح انتقال آب خزر متاسفانه یک طرح نادرست بوده و باعث شده است هزینه های زیادی از نظام در این راستا استفاده شود به گونه ای یک پروژه تعریف شده و نیروهایی نیز برای آن جذب شده است و چند سال هم طول می کشد ولی در نهایت شکست می خورد.


دامادی تاکید کرد: از نظر زیست محیطی نیز قالب کارشناسان محیط زیست انتقال آب دریای خزر به نقاط دیگر کشور را رد کرده و این موضوع را سبب از بین رفتن دریای خزر می دانند.


وی با اشاره به اینکه استانهای مازندران گیلان و گلستان جز نواحی سرسبز کشورمان محسوب می شوند و وظیفه تامین غذای اصلی کشور را بر عهده دارند گفت: این پروژه باعث ضرر به مردم این مناطق و دریای خزر می شود زیرا به طور طبیعی در طی چند سال اخیر چندین سانتی متر از عمق دریای خزر کم شده است لذا اتخاذ تصمیماتی چون انتقال آب این دریا بدون شک ضررهای بیشتری را نصیب کشور خواهد کرد.


نماینده مردم ساری در مجلس با اشاره به اینکه امروز 82 درصد از آب کشور در مسیر کشاورزی استفاده می شود تصریح کرد: جریانی به اسم مافیای آب در مناطق شمال کشور شکل پیدا کرده است که با ارائه پروژه های مختلف در صدد سوء استفاده است.


وی با اشاره به اینکه بدون شک مسئولین کشورمان باید در این حیطه وارد عمل شوند اظهار کرد: ما هنوز نتوانسته ایم سرنخ مربوط به این جریان را شناسایی کنیم.


منبع: میزان
نظرات بینندگان