arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵

معاون وزیر خارجه: پیمان مودت آ. سه.آن را پس از تایید مجلس امضاء می‌کنیم

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه گفت: فکر می کنم آمار کاملا گویا است و ابزار و مقدمات تفاهم، نشست و رفت و آمد است کاری که متاسفانه قبلا انجام نمی شد و روابط خارجی ما سد شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه با بیان اینکه «پیمان مودت آ. سه.آن را پس از تایید مجلس امضاء می کنیم» گفت: ظریف به احترام مجلس برای امضاء این پیمان نرفت تا مجلس ابتدا نظر کتبی خود را به ما اعلام کند.

«ابراهیم رحیم پور» شامگاه یکشنبه در حاشیه آئین نود و سومین سالگرد اعلام جمهوریت ترکیه در سفارت آنکارا در تهران با بیان این مطلب افزود:کارهای امضاء این پیمان آماده است، ولی ابتدا مجلس شورای اسلامی باید آن را تایید کند.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ادامه داد: البته فکر می کنم مجلس هم با آن مساله ای نداشته باشد، ولی ما به احترام مجلس گفتیم ابتدا مجلس تایید نهایی را بدهد، سپس ما پیمان را امضا می کنیم.

معاون وزیر خارجه تاکید کرد: از طرف مقابل نیز همه چیز برای عضویت ایران به این پیمان آماده است، فقط ما باید به قول معروف باید به محضر برویم و امضای نهایی را بگیریم.

رحیم پور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به اتفاقات پس از برجام شاهد رفت و آمدهای بسیاری از سوی مسئولان سایر کشورها هستیم، روند این رفت و آمدها را چطور ارزیابی می کنید و در آینده روابط اقتصادی و سیاسی در روابط ایران با سایر کشورها چقدر اثرگذار خواهد بود با بیان این که «سایه مسائل گذشته هنوز وجود دارد» گفت: در این رابطه آمار و ارقام دقیق است، فکر می کنم از این جهت کار انجام شده است ولی رسیدن به 10یا 12 سال پیش کار بیشتری می خواهد.

رحیم پور تصریح کرد: تلاش می کنیم به سمتی برویم که لااقل بتوانیم قسمتی از خواسته های مردم و مشکلاتی را که مردم با آنها دست به گریبان هستند، حل کنیم.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه گفت: فکر می کنم آمار کاملا گویا است و ابزار و مقدمات تفاهم، نشست و رفت و آمد است کاری که متاسفانه قبلا انجام نمی شد و روابط خارجی ما سد شده بود.

رحیم پور ادامه داد: خدا را شکر از این جهت ما هیچ مانعی نداریم و از طیف های مختلف ، بلوک ها و قاره های مختلف در تمام سطوح به ایران رفت و آمد دارند.

وی افزود: برخی مواقع خود ما در وزارت امور خارجه برای تنظیم قرار ملاقات ها با مشکل روبه رو هستیم حتی همین الان چند رئیس جمهوری کشورهای منتظر پاسخ ما هستند. بنابراین همین حجم زیاد رفت و آمدها کاملا گویا است.
ادامه دارد//
منبع: ایرنا
برچسب ها: آ.سه.آن ، اقیانوسیه ، آسیا
نظرات بینندگان