arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵

طهماسبی: با تجربه الان، هیچ‌وقت برای آذربایجان کشتی نمی‌گرفتم/ آن‌زمان هیچ کس من را نمی‌خواست/ به‌خاطر عشقم که کشتی بود به آذربایجان رفتم

فرنگی‌کار ایرانی تیم ملی آذربایجان که پس از پنجمی المپیک از دنیای کشتی خداحافظی کرده، گفت: پس از درمان مصدومیتم در صورت فراهم بودن شرایط، مربیگری در کشتی را آغاز می‌کنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


 سامان طهماسبی، درباره آخرین وضعیت خود پس از خداحافظی از دنیای کشتی، گفت: پس از اینکه از کشتی خداحافظی کردم از آذربایجان به ایران بازگشتم و در سنندج حضور دارم. در حال حاضر نیز هفته‌ای چند جلسه تمرین می‌کنم تا از کشتی دور نباشم. البته از ناحیه رباط پا دچار پارگی هستم و باید عمل جراحی انجام دهم البته فعلا اقدامی در این رابطه انجام ندادم اما باید هر چه سریعتر این کار را انجام دهم.

به گزارش انتخاب، دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان درباره خداحافظی خود از کشتی، خاطرنشان کرد: پس از حضور در المپیک و کشتی برای تیم ملی آذربایجان از دنیای قهرمانی خداحافظی کردم و به طور حتم این خداحافظی جدی است و دیگر قصد ندارم به کشتی ادامه دهم. ضمن اینکه مصدومیت دارم و باید هر چه سریعتر عمل جراحی انجام دهم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به مربیگری کشتی در ایران یا آذربایجان فکر می‌کند یا خیر؟ گفت: قصد ندارم دیگر به آذربایجان بروم. برای مربیگری در کشتی هم فعلا تصمیمی نگرفتم البته پیشنهاد خاصی هم نداشتم. ابتدا باید آسیب دیدگی‌ام را برطرف کنم چرا که مربیگری در کشتی نیاز به آمادگی بدنی دارد و نمی‌توان با آسیب‌دیدگی به کار مربیگری پرداخت. باید ابتدا وضعیت آسیب‌دیدگی‌ام بهبود یابد. به مربیگری علاقه دارم و اگر شرایط فراهم باشد این کار را شروع می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر از سوی آذربایجان پیشنهادی خوبی برای مربیگری به وی ارائه شود آن را قبول خواهد کرد یا خیر؟ گفت: قطعا اگر آذربایجان پیشنهاد خوبی بدهد آن را قبول می‌کنم چرا که همه مربیان در قبال پیشنهاد خوب پاسخ مثبت خواهند داد.

طهماسبی درباره تجربه خود از حضور چند ساله در تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان و اینکه اگر تجربه فعلی را داشت باز هم چنین کاری را انجام می‌داد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: اگر تجربه حال حاضر را داشتم هیچ وقت چنین کاری نمی‌کردم و برای آذربایجان کشتی نمی‌گرفتم چرا که یکسری ارزش‌هایی وجود دارد که بهتر از مقام، مال و این چیزهاست. من با رفتن به آذربایجان یک چیزهایی را از دست دادم که جبران آن بسیار سخت است. هر چند اولویت من برای رفتن به اذربایجان مسائل مالی نبود اما به لحاظ مالی هم حضور در تیم ملی آذربایجان آنطور که ما فکر می‌کردیم نبود.در مجموع از رفتن به آذربایجان و کشتی گرفتن برای این کشور پشیمانم.

فرنگی کار سابق تیم ملی آذربایجان با بیان اینکه با رفتن به آذربایجان موقعیتی همانند کشتی‌گیران ایرانی را در کشورمان ندارد، گفت: هر چند مردم ایران و سنندج به بنده لطف دارند و من را حمایت می‌کنند اما با این حال یکسری از افراد هنوز به این اقدام من انتقاد می‌کنند و این موضوع برایشان جا نیفتاده که من به خاطر پول به آذربایجان نرفتم. آن زمان من پایم را عمل کردم اما بعد از آن هیچ کسی به من توجهی نکرد و من را نمی‌خواست و می‌گفتند طهماسبی دیگر نمی‌تواند با این وضعیت کشتی بگیرد. من هم یک جوان 23 ساله بودم که فقط به خاطر عشقم که کشتی بود به آذربایجان رفتم. من ناچار شدم این کار را انجام دهم و این اقدام من به خاطر پول نبود، فقط برای تداوم حضورم در کشتی بود.

طهماسبی درباره انتخاب علی اشکانی به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: اشکانی از قهرمانان خوب ایران بوده و سال‌ها در تیم ملی حضور داشته است. او از جمله کشتی‌گیران با تکنیک، فنی و باهوش ایران بود و مطمئناً می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

وی افزود: البته اشکانی نیازمند این است که در کنار خود کادر فنی خوب با حضور افراد باتجربه و فنی قرار دهد تا بتوانند به او کمک کنند. به اعتقاد من اشکانی می‌تواند در سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان موفق شود اما باید در این راه از افراد باتجربه بهره ببرد.

دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان درباره وضعیت صبا شریعتی سنگین وزن ایرانی تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان که موفق به کسب مدال برنز المپیک شد، گفت: شریعتی با توجه به مدال المپیکی که گرفت وضعیت خوبی در کشتی این کشور دارد و به حضور در تیم ملی آذربایجان ادامه می‌دهد.

طهماسبی درباره وضعیت نابسامان کشتی استان کردستان و شهر سنندج، گفت: متاسفانه از کشتی در این منطقه حمایت کافی صورت نمی‌گیرد و مسئولان کشتی را به حال خود رها کردند. امثال جمشید خیرآبادی نیز چند سالی به واسطه حضور در آذربایجان در این شهر نبود و کشتی‌گیران وقتی مربیشان از ایران رفت تا حد زیادی سرگردان شدند اما خیرآبادی به سنندج بازگشته و اگر در ایران بماند انشاءالله بتواند کشتی استان را به روزهای اوج خود باز گرداند.

وی در پایان درباره عملکرد هیات کشتی استان کردستان، گفت: هیات کشتی در حد خود تلاش می‌کند اما این کار فقط از عهده آنها بر نمی‌آید و باید حامیان مالی و مسئولان اداره کل ورزش جوانان استان هم به آنها کمک کند تا بار دیگر کشتی استان را در مسیر درست خود قرار دهد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان