arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۰

کلاغ ها مي توانند انسان هاي خطرناک را شناسايي کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اگر تاکنون نسبت به قارقار کردن کلاغ ها در برابر خطر احتمالي، کنجکاو بوده ايد، دانستن اين مطلب جالب است که آنها به تقليد از والدين و همنوعان خود نسبت به افراد خطرناک واکنش نشان مي دهند.

به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا، پژوهشگران دانشگاه واشنگتن، پنج سال پيش دريافتند که کلاغ ها مي توانند انسان هاي خطرناک را شناسايي کنند.

محققان در تحقيقات خود با نقابي شبيه انسان هاي غارنشين، کلاغ هاي آمريکايي را در تله انداختند. اين کلاغ ها سپس تمام افرادي را که با اين شمايل مي ديدند، دنبال کرده و به شدت قارقار مي کردند، اما در برابر انسان هاي عادي رفتاري آرام داشتند.

از آن به بعد اين محققان به بررسي واکنش کلاغ ها به نقاب ها پرداختند. دو هفته بعد از اين جريان، 26 درصد کلاغ ها با افراد نقاب دار به شدت برخورد کرده و در مدتي حدود دو سال و هفت ماه بعد اين ميزان به 66 درصد رسيد. در سال پنجم اين تعداد بيشتر شده و حتي از محدوده تحقيق به خارج سرايت کرده بود.

اين در حالي است که به گفته محققان، کلاغ هاي جوان نيز که در زمان وقوع حادثه اصلي به دنيا نيامده بودند نيز با کپي برداري از رفتار والدين خود با افراد نقابدار با شدت برخورد مي کردند.
کلاغ ها از دو شيوه عمده يادگيري برخوردارند. آنها يا از تجربيات شخصي خود و يا با مشاهده ديگران به يادگيري درباره مسايل از جمله خطرات جديد مي پردازند.
نظرات بینندگان