arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵

سردار صفوی: داعش، النصره و القاعده، ارتش سرّی آمریکا و اسرائیل هستند/ عمق دفاع استراتژیک ایران، سوریه، عراق و لبنان است

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: یکی از فرماندهان آمریکایی در گزارشی که به سنا تحویل داده بود اعلام کرد که آمریکا فروش سلاح خود را افزایش داده است و فقط در دوره ریاست جمهوری اوباما 100 میلیارد دلار به عربستان سلاح فروخته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: تا به امروز نیروهای سوری 300 هزار شهید تقدیم دفاع از محور مقاومت کردند.

به گزارش انتخاب، سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، پیش از ظهر امروز(شنبه 15 آبان) در همایش الگوهای مدیریتی و فرماندهی سردار شهید همدانی که در دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد، ضمن اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید همدانی گفت: این شهید بزرگوار در سه بعد اندیشه و تفکر، اخلاق و رفتار و مسئولیت‌پذیری، قابلیت کنکاش دارد.

وی ادامه داد: فرماندهان نظامی بر سه دسته‌اند؛ فرماندهان راهبردی، فرماندهان عملیاتی و فرماندهان تاکتیکی. فرماندهان راهبردی فرماندهانی هستند که در مقیاس جهانی فکر می‌کنند و مأموریت دارند که از انقلاب اسلامی ایران در سطح جهانی حراست کنند، فرماندهان عملیاتی نیز فرماندهانی هستند که در سطح منطقه‌ای فعالیت دارند و فرماندهان تاکتیکی در سطح ملی فعالیت می‌کنند.

صفوی اظهار داشت: یک فرمانده راهبردی مثل شهید همدانی، راهبرد دشمن در عراق و سوریه را به خوبی می‌شناخت و می‌دانست ائتلاف آمریکایی در صحنه سوریه، حصر بشار اسد را می‌خواهد. وی ماهیت این جنگ نیابتی را می‌شناخت و می‌دانست که این جنگ توسط آمریکا، اسرائیل و ناتو اداره می‌شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: داعش، جبهه‌النصره و القاعده ارتش سری آمریکا و اسرائیل هستند. یکی از فرماندهان آمریکایی در گزارشی که به سنا تحویل داده بود اعلام کرد که آمریکا فروش سلاح خود را افزایش داده است و فقط در دوره ریاست جمهوری اوباما 100 میلیارد دلار به عربستان سلاح فروخته شده است.

فرمانده کل اسبق سپاه با اشاره به جنگ سوریه گفت: امروز سوریه 66 ماه است که درگیر جنگ است و در این راه با مردانگی کامل ایستادگی می‌کند. در مقابل ارتش سوریه، گروه تکفیری داعش که تا بن دندان مسلح است قرار دارد. داعشی که آمارها نشان می‌دهد برای هر تانک ارتش سوریه 10 الی 15 موشک تاو دارد.

وی تصریح کرد: یک فرمانده باید اهداف دشمن را بشناسد و بداند که هدف از جنگ چیست. من بیش از هفت بار به حلب رفتم و امروز از آن شهر زیبا چیزی جز خرابه باقی نمانده است.

صفوی با اشاره به آمادگی همه جانبه تکفیری‌ها گفت: تکفیری‌ها آموزش‌های حرفه‌ای بسیاری دیده‌اند و سلاح‌ها و ویژگی‌های بدنی بالایی دارند مثلاً برخی از تروریست‌های چچنی بالای 2 متر قد دارند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های میدانی و مردمی از ویژگی‌های بارز سردار همدانی بود. لشکر بدر به وجود آورنده 20 تیپ حشدالشعبی و نیروهای مردمی بود. سردار همدانی در سازماندهی نیروهای مردمی عراق  و سوریه زبده بود چرا که نه سوری‌ها و نه عراقی‌ها به مبارزه مردمی اعتقاد نداشتند. نیروهای مردمی و ارتش سوریه تا به امروز 300 هزار شهید تقدیم مقاومت خود کرده‌اند.

وی با اشاره به فتنه سال 88 تصریح کرد: سردار همدانی با درخشش خود، فتنه 88 را کنترل کرد؛ فتنه‌گرانی که امروز سعی در تطهیر آن‌ها می‌شود. در همه جای دنیا کسانی که مخل امنیت کشور باشند مجازات می‌شوند اما رهبر معظم انقلاب با صبر و حوصله با این فتنه‌گران مدارا کردند؛ فتنه‌گرانی که اعلامیه‌هایی می‌دادند بدتر از منافقین.

 صفوی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید همدانی ادامه داد: شهید همدانی از نظر اندیشه و تفکر انسانی مطلوب اسلام، قرآن و رهبری بود که به انقلاب، امام و رهبری عشق می‌ورزید.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در پایان خاطرنشان کرد: من از سال 59 تا 16 مهر 94 که شهید همدانی را شناختم، دیدم که حق جهاد را به جای آورد و همه مأموریت‌های محوله را به خوبی انجام داد زیرا که می‌دانست عمق دفاع استراتژیک ایران، سوریه، عراق و لبنان است. 


نظرات بینندگان