arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵

تجمع کارگران سایپا/ کارگران دست از تولید کشیدند

کارگران شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا از صبح امروز در اعتراض به وضعیت حقوق و مزایای خود تجمع کرده و دست از کار کشیده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارگران شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا از صبح امروز در اعتراض به وضعیت حقوق و مزایای خود تجمع کرده و دست از کار کشیده‌اند.

یکی از کارگران معترض شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا اظهار داشت: شرکت قالب‌های صنعتی یکی از زیرمجموعه‌های مهم گروه سایپا محسوب می‌شود که درآمدزایی و سودآوری بالایی را برای این خودروساز به همراه دارد.

وی افزود: این در حالی است که کارگران این شرکت از وضعیت معیشتی و حقوقی مناسبی برخوردار نیستند و حدود 2 سال است برخی مزایای پرداختی به آنها قطع شده است.

وی با بیان اینکه حقوق پرداختی به کارگران این شرکت در حد پایینی است، ادامه داد: پرداخت آکورد و بهره‌وری ماهانه به کارگران متوقف شده و بن‌کارت‌های ماهانه نیز شارژ نمی‌شوند.

این کارگر معترض ادامه داد: اکثر کارگران شاغل در شرکت قالب‌های صنعتی سایپا پیمانی و روزمزد هستند و با آنها قراردادی منعقد نمی‌شود، در عین حال بازنشستگان نیز برای دریافت سنوات خود با مشکل روبه‌رو هستند.

وی با اشاره به تجمع بیش از 200 نفر از کارگران شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا در محوطه این شرکت و مقابل ساختمان مدیر عامل، گفت: از صبح امروز تولید در این شرکت متوقف شده و کارگران منتظر دریافت پاسخ از سوی مدیران شرکت هستند ولی تاکنون پاسخی به آنها داده نشده است.

وی با بیان اینکه کارگران معترض برای صرف نهار نیز به رستوران نرفته‌اند، گفت: این چهارمین یا پنجمین اعتراض کارگران شرکت طی دو، سه سال اخیر است اما هر بار با وجود وعده‌ مدیران، تغییری در وضعیت حقوق و مزایای کارگران ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه حقوق کارگران معمولاً در روز نهم یا دهم هر ماه پرداخت می‌شود، گفت: مدیرعامل این شرکت به عنوان کم‌خرج‌ترین مدیر و یک مدیر نمونه در سایپا انتخاب شده اما کارگران از وضعیت حقوقی خود راضی نیستند.


منبع: فارس
نظرات بینندگان