arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵

امشب؛ انتقال ۸ شهید و ۶ مجروح ایرانی حادثه سامرا به تهران/ زائران عتبات به سامرا نروند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: هشت شهید و 6 مجروح حادثه سامرا امشب به تهران انتقال داده می شوند.
 
به گزارش انتخاب، مجید آقابابایی سه شنبه شب گفت: بعد از ظهر امروز هواپیمایی به همین منظور از تهران به سمت بغداد عزیمت کرده و هم اینک در حال انتقال شهیدان و 6مجروح حادثه سامرا به داخل هواپیما هستند.
 
وی ادامه داد: هواپیمای حامل شهیدان و مجروحان ایرانی حادثه سامرا تا سه ساعت دیگر به تهران انتقال داده می شوند.
 
مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق وزارت کشور همچنین گفت: هفت مجروح ایرانی دیگر هم در بغداد به دلیل وضعیت بد جسمی، امکان انتقال آنها به تهران نیست که پس از بهبود وضعیت جسمانی آنها به تهران منتقل خواهند شد.
 
زائران از عزیمت به سامرا خودداری کنند
 
وی در عین حال تاکید کرد: به دلیل تهدیداتی که در سامرا وجود دارد زائران ایرانی از عزیمت به سامرا خودداری کنند.
 
آقابابایی گفت: به دلیل موفقیت های دولت عراق در موصل اقدامات امنیتی در سامرا برقرار شده و امکان تشدید این اقدامات وجود دارد؛ به همین دلیل از هموطنان می خواهیم از عزیمت به سامرا خودداری کنند.
 
وی افزود: با توجه به برآوردهای صورت گرفته در محور سامرا به دلیل مسایل امنیتی لازم است هیچ گونه ترددی صورت نگیرد.
 
آقابابایی گفت: در این زمینه دولت عراق تاکید دارد که زائران به سمت شهر سامرا نروند.
 
سفر سفیر عراق در تهران به خوزستان
 
وی همچنین از سفرخود به همراه سفیر عراق در تهران به استان خوزستان در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: فردا صبح به اتفاق سفیر عراق در تهران به خوزستان می رویم که هم از شلمچه و مرز چذابه و هم از نحوه صدور روادید در کنسولگری عراق در اهواز و دفتر موقت در آبادان بازدید داشته باشیم.
 
آقابابایی افزود: این سفر دو روزه خواهد بود که یک روز در اهواز و چذابه بوده و روز دیگر مرز شلمچه و دفتر موقت آبادان مورد بازدید قرار خواهد گرفت.
 
وی اضافه کرد: در جریان این سفر مسایل و مشکلات جزئی که در ارتباط با مساله عزیمت زائران عتبات عالیات وجود داشته نیز در نشست مشترکی با سفیر عراق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
در دو حادثه تروریستی در روز یکشنبه در سامرا هشت زائر ایرانی به شهادت رسیدند و 132 زائر حرمین عسگریین مجروح شدند که از این تعداد 97 نفر ایرانی هستند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان