arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵

ابتکار: برجام و توافق هسته ای، موفقیتی بزرگ برای رسیدن به صلح جهانی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست گفت: برجام و توافق هسته ای، موفقیتی بزرگ برای رسیدن به صلح جهانی و الگویی برای دستیابی به توافق در عین وجود اختلاف های بسیار است.
 
به گزارش انتخاب، «معصومه ابتکار» شامگاه پنجشنبه در همایشی با عنوان صلح جهانی در شیراز اظهار داشت: مذاکرات برجام در عین پیچیدگی توانست منافع طرفین را تامین کند و با در نظر گرفتن اینکه این توافق با حفظ منافع مردم صورت گرفت، یک اقدام مهم و یک الگوی موفق در زمینه صلح جهانی قلمداد می شود.

وی افزود: از جمله ایده های دیگر در زمینه دستیابی به صلح جهانی، موضوع گفت وگوی تمدن ها بود که پیشتر مطرح شد و مورد استقبال جدی اندیشمندان و دولت های خردگرا و سازمان های بین المللی قرارگرفت.

ابتکار ادامه داد: اما متاسفانه این موضوع با بروز پدیده 11سپتامبر در سال 2001 میلادی و با نگرش افراطی سران دیگر کشورها مواجه شد و چالش های بعدی را در پی داشت اما در عین حال نمی توان ایده گفت و گوی تمدن ها را به عنوان یک الگوی صلح جهانی نادیده گرفت.

معاون رئیس جمهوری بیان کرد: چند سال پس از آن آقای روحانی در شرایطی که داعش به عنوان یک خطر بزرگ امنیت منطقه و اروپا را تهدید می کرد، ایده، جهان آری از خشونت را مطرح کرد که این ایده نیز به عنوان یک الگوی موفق در زمینه دستیابی به صلح جهانی مورد استقبال بسیاری از اندیشمندان جهان و حمایت سازمان های بین المللی قرار گرفت.

ابتکار اضافه کرد: همچنین می توان از ائتلاف سال 92 و برگزاری انتخابات و حفظ وحدت و انسجامی که در اعتدال گرایان و اصلاح طلبان به وجود آمد به عنوان نقطه امیدی برای تثبیت صلح یاد کرد.

وی افزود: بزرگان زیادی در کشور برای دستیابی به این اتتلاف و حفظ این انسجام تلاش کردند و سختی های زیادی را متحمل شدند تا اهداف وحدت در ایران اسلامی متجلی شود.

معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: اکنون نیز افرادی در مقابل افراط گرایی ایستاده اند و در عین حال که تهدیداتی از جمله داعش امنیت منطقه را می تواند به خطر بیندازد، برای حفظ وحدت و انسجام می کوشند.

ابتکار ادامه داد: امنیت کنونی ما مرهون فداکاری این افراد است، در حالیکه داعش تلاش های فراوانی برای ورود به کشور ما انجام می دهد این امنیت به راحتی به دست نیامده است و ما اکنون در شرایطی توام با امنیت زندگی می کنیم.

این مقام مسئول بیان داشت: این امنیت با همت جمعی و ائتلاف مردمی به وجود آمده است و باید با سیاست ورزی منطقی و جلب مشارکت جوانان حفظ شود.

ابتکار گفت: مناسبات در دولت کنونی بسیار با گذشته متفاوت است، دعوت های بسیاری از سوی کشورهای خارجی برای حضور ایران در عرصه های جهانی انجام می گیرد در حالی که در دوره های گذشته با چنین شرایطی رو به رو نبودیم.

معاون رئیس جمهوری افزود: از جمله مواردی که مردم می توانند حضور خود را در صحنه به خوبی نشان دهند، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در سال 96 است که از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: کشور ما سرمایه های فراوانی دارد که با ائتلاف و انسجام می توان به آن دست یافت.

این همایش از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس برگزار شد.

دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان 29 اردیبهشت سال 96 برگزار خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان