arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵

واکنش نماینده اصلاح‌طلب به انتقادات از عملکرد فراکسیون امید: انتظار دارید همه سعید حجاریان باشند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس درباره وزن فراکسیون امید پس از آخرین جابه‌جایی‌های نمایندگان در فراکسیون‌ها، گفت: فراکسیون امید منسجم ترین فراکسیون با بیشترین تعداد عضو در مجلس است به طوری که اکنون بیش از 110 عضو ثابت داریم.

به گزارش انتخاب, قاسم میرزایی نیکو درباره عملکرد فراکسیون امید و برآورده نشدن انتظارات رای دهندگان به لیست امید در مجلس دهم، اظهار کرد: این فراکسیون طیفش از اول محدود نبود و اصلاح‌طلبی خالص نبوده بلکه طیف بازی بوده و افرادی را در شهرهای مختلف کاندیدا کرده بودند که تنها زیر علم اصلاحات سینه نزده بودند. افرادی بودند که تنها فکر می‌کردند که فقط موافق برجام هستند، یعنی کسانی بودند که حاضر بودند با دولت همکاری کنند. بنابراین نباید انتظار داشت در عرض یک یا دو ماه انتظارات را برآورده کنند، در این شرایط طبیعی بود که در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون‌ها چندان موفق نباشند.

سخنگوی کمیته سیاسی فراکسیون امید با بیان اینکه در مجلس قبل 970 سوال در طول مدت هشت ماه از اعضای هیات دولت شده بود اما این حجم بالا در این مجلس تکرار نمی‌شود، گفت: دوستان بیرون مجلس، دنبال این هستند که همه چیز زود به نتیجه برسد در حالی که مجلس چهار سال است و اکنون تنها پنج ماه از مجلس گذشته است و مجلس ادامه خواهد داشت و اکنون انسجام موردانتظار در فراکسیون کاملا ایجاد شده است.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب معتقد است روند حرکت فراکسیون امید رو به موفقیت است و در توضیح گفت: مثلا هیات نظارت بر شوراهای شهر موضوع کوچکی نبود که دوستان ایستادگی کردند اما لیست هم ندادند. در حالی که دوستان مقابل تحت عنوان ولایت و مستقلین لیست داده بودند ولی لیست فراکسیون امید برنده شد بدون اینکه لیستی بدهد، به این صورت که سه نفر از لیست فراکسیون امید و دو نفر از لیست معتدلین انتخاب شدند و پایداری‌ها اصلا انتخاب نشدند. اینها نشان می‌دهد که فراکسیون دارد جایگاه خود را پیدا می‌کند.

میرزایی نیکو گفت: اصلاح طلبی یک طیف است و سعی می‌کند طیفش را بازتر کند تا اعتدالیون را هم جذب خود کند. انتظار ندارید که همه اعضای فراکسیون امید سعید حجاریان باشند؟

وی از عملکرد عارف در مجلس دفاع کرد و گفت: چهره آقای عارف واقعا بی نظیر است. ایشان در رای آوردن سه وزیر نیز بسیار تاثیرگذار بودند، نقش ایشان بسیار پررنگ و جدی بود. مدام جلسه داشتیم و سه کمیته تشکیل داده بودیم برای سه وزیر و کمیته‌ها آرا را رصد می‌کردند. مخالفان را شناسایی می‌کردند و جلساتی می‌گذاشتند.

میرزایی نیکو اظهار کرد: اکنون می توان گفت که چهار فراکسیون داریم، شامل امید، مستقلین، مستقلین ولایی و ولایی که باید این چهار تا را راضی می‌کردیم که کار زیادی می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه کمیته‌های فراکسیون امید کمک می‌کنند تا برای مجلس ریل گذاری کنند و نه برای دولت، درباره پیگیری مطالبات اصلاح طلبی حداکثری ازطرف اعضای فراکسیون امید اظهار کرد: دغدغه همه دوستان ما در کمیته‌های مختلف این است که کاری کنند که ملت انتظار دارند، ثمری از خود باقی بگذارند که وقتی مجلس تمام شد نگوید فرق من با کسی که به مجلس نیامده، چه بود؟

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه ادامه داد: اعضای فراکسیون امید زمینه شکل گیری فراکسیون های متعددی همچون ورزش، جوانان، شفاف سازی و مبارزه با فساد را فراهم کرده اند و در این فراکسیون ها تلاش می کنند بتوانند یک سند بالادستی را تهیه کنند.

میرزایی نیکو اظهار کرد: همچنین در تلاش هستیم لایحه جامع انتخابات به خوبی تنظیم شود چراکه اگر ما یک سند اساسی داشته باشیم که بدون حاشیه و تندروی باشد نتیجه خوبی خواهد داشت.

وی تاکید کرد که برای حل اینگونه مشکلات، اعضای فراکسیون امید باید بنشینند و با آقای لاریجانی مفصل صحبت کنند. او گفت: در حل مسائل مملکت تا چه زمانی بکش بکش ادامه داشته باشد؟

سخنگوی کمیته سیاسی فراکسیون امید درباره نقش رئیس مجلس در رای آوردن وزیران پیشنهادی دولت نیز گفت: آقای لاریجانی هم نگران بود که وزرا انتخاب نشوند ولی برخی کمر همت بسته بودند که رای ندهند و تبلیغ هم می‌کردند تا وزرا رای نیاورند. از مستقلین تا اصولگراها نمایندگانی بودند که در این راستا تلاش می‌کردند.

او درباره وزن فراکسیون امید پس از آخرین جابه‌جایی‌های نمایندگان در فراکسیون‌ها نیز گفت: فراکسیون امید منسجم ترین فراکسیون با بیشترین تعداد عضو در مجلس است به طوری که اکنون بیش از 110 عضو ثابت داریم.

میرزایی نیکو همچنین وزن پایداری‌های مجلس را بسیار کم ارزیابی کرد و گفت: دیگر آن شمشیری که پایداری‌های آن زمان بر ضد برجام می‌کشیدند، اکنون برشی ندارد.
نظرات بینندگان