arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵

پرسش های فیگارو در مورد معمای ترامپ: آیا فاتح انتخابات مخالفین جمهوریخواه خود را عفو خواهد کرد؟ / آیا اتحاد مقدس جمهوریخواهان با او پایدار می ماند؟

فیگارو با اشاره به عکس منتشره از دست دادن اوباما و ترامپ می نویسد: به هرتقدیر دست دادن دو رئیس جمهوری کنونی و آینده نشان می دهد که رئیس تغییرکرده است، اکنون باید با رئیس جدید کارکرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فیگارو با اشاره به عکس منتشره از دست دادن اوباما و ترامپ می نویسد: به هرتقدیر دست دادن دو رئیس جمهوری کنونی و آینده نشان می دهد که رئیس تغییرکرده است، اکنون باید با رئیس جدید کارکرد.

به گزارش «انتخاب»؛ این نشریه فرانسوی در ادامه آورده است: بُهت حاصل از نتیجه قضاوت صندوق ها نیز درحال از بین رفتن است، همه چیز خواهد گذشت وهمه چیزروال عادی خود را باز خواهد یافت. ولی معمای حل نشده اکنون درداخل خود جناح جمهوریخواهان است.

درحال حاضرهمه ی آنهایی که از ترامپ فاصله گرفته بودند به نوعی به اتحاد مقدس با وی روی آورده اند.

فیگارو این پرسش را مطرح می کند که آیا این اتحاد مقدس پایدارخواهد بود؟.

این نشریه درپاسخ می نویسد: بسیاری عوامل این پایداری به رفتارخود دونالد ترامپ بستگی خواهد داشت. آیا او حاضر خواهد شد آنانی را که درطول مبارزات به او پشت کردند به کاردعوت کند؟ به سخنی، دیگر آیا او مخالفین جمهوریخواه خود را عفو خواهد کرد؟. آیا او میان خواست های سیاسی خود وخواست های سیاسی کنگره تعادلی برقرارخواهد کرد؟.

با این حال معمای بزرگ این است که کسی ازنحوه کارکردن و انتخاب های او چیزی نمی داند. او گفته است که دیگرسیاست به سبک سنتی درامریکا را نمی پذیرد، به همین دلیل است که چارچوب های سیاسی سنتی را شکسته است. هنرمعامله را درکارسیاسی ترجیح می دهد.

بامداد روزنهم نوامبرباراک اوباما سرخورده ها را به خویشتن داری و امیدواری فراخواند. او گفت هیچ چیز نمی تواند جلوی برآمدن خورشید را بگیرد. این سخن اوباما بدان معناست که بطور بنیادی چیزی درآمریکا تغییرنخواهد کرد.

فیگارو می نویسد: این نظر اگرچه یک واقعیت است، اما چندان هم مطمئن نیست.

نظرات بینندگان