arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵

پیشروی مهم ارتش سوریه در مناطق تحت کنترل مخالفان در حلب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برای کمتر از دو هفته ارتش سوریه مجددا کنترل شهرک استراتژیک "منیان" و ضاحیه الاسد در غرب حلب را به دست گرفت.

به گزارش انتخاب، به نقل از سایت شبکه سیریا نیوز، یک منبع نظامی سوریه به خبرگزاری رسمی این کشور گفت: یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح با همکاری نیروهای هم‌پیمان توانستند روز جمعه به طور کامل بعد از عملیات شدید علیه گروه‌های تروریستی تحت لوای جیش الفتح در غرب حلب کنترل شهرک استراتژیک منیان را به دست بگیرند.

این منبع ادامه داد، عملیات منجر به کشته شدن ده‌ها تروریست و نابودی تجهیزات آنها شد.

ارتش سوریه در پایان ماه اکتبر نیز شهرک استراتژیک منیان را یک روز بعد از سقوطش به دست گروه‌های مخالف تحت کنترل خود گرفته بود.

این منبع افزود: نیروی هوایی نیز حملاتی را به مقرها و تحرکات گروه‌های تروریست در الراشدین ۴، خان العسل، غابه الباسل، مسکنه و فرودگاه کشیش در حومه حلب داشت.

منابع رسانه‌ای مخالفان نیز خبر تسلط ارتش سوریه بر منیان را تایید کردند.

یگان‌های نظامی همچنین به پیشروی خود در ضاحیه الاسد ادامه داده و این منطقه را نیز تحت کنترل گرفتند. این پیشروی بعد از تسلط ارتش بر منیان رخ داد. در ضاحیه الاسد نیز درگیری‌های شدیدی میان ارتش و گروه‌های مسلح درگرفت اما بالاخره ارتش موفق بر تسلط بر این منطقه شد.

 ارتش سوریه روز سه شنبه نیز کنترل محله ۱۰۷۰ واحد آپارتمانی را در جنوب غرب حلب به دست گرفت و آن نقطه داغ درگیری‌ها طی ماه های گذشته بوده است. این محله برای ایجاد مسیری برای ارتش سوریه جهت ورود به غرب حلب بسیار حائز اهمیت است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان