arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۰

95 درصد مدارس تهران تک نوبتي شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
390/04/12 مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: حدود 95 درصد مدارس شهر تهران تک نوبته شد و با بهره برداری از تعدادی واحدآموزشی در تابستان امسال ، حدود 5 درصد مدارس دو نوبته هم به صفر نزدیک خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما ؛ یزدی خواه در نشست خبری افزود: در سال تحصیلی 89-90 تعداد مدارس دولتی ، خاص و غیر دولتی شهر تهران پنج هزار و 50 واحد بود که با توجه به 150 واحد آموزشی در دست ساخت ، تعداد مدارس شهر تهران به 5 هزار و200 واحد خواهد رسید. وی گفت: در سال تحصیلی گذشته 403 واحد آموزشی در نوبت عصر فعالیت داشتند که تلاش شد 171 واحد به نوبت صبح منتقل شود. آقای یزدی خواه با تاکید بر تک نوبته شدن همه مدارس ابتدایی افزود:313 واحد آموزش ابتدایی در سال تحصیلی گذشته دونوبته فعالیت می کردند که اکنون این تعداد به 79 واحد رسیده است.

وی گفت: تراکم تعداد دانش آموزان هر کلاس به طور میانگین29 دانش آموز خواهد بود و اگر تعداد شاگردان هر کلاس از 35 دانش آموز بیشتر شود آن کلاس باید به دو کلاس تبدیل شود. آقای یزدی خواه با اشاره به اینکه براساس تحقیقات تعداد کم شاگردان در هر کلاس به اضطراب دانش آموزان به علت پاسخگویی به سوالات معلمان می افزاید گفت: هم اکنون تراکم مدارس نمونه و استعدادهای درخشان25 تا 30 دانش آموز در هر کلاس است.
نظرات بینندگان