arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵

جوانان بیکار بزرگترین تهدید کشورند/ "بیکاری"، ناامیدی و فرار مغزها را به دنبال دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
‌نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی جنگ اقتصادی و بیکاری جوانان را بزرگترین تهدید کشور دانست.

‌به گزارش انتخاب، سید محسن علوی شنبه 22 آبان در جلسه شورای اداری شهرستان لامرد گفت: این انقلاب به برکت خون شهدا و رهبری امام خمینی(ره) پیروز شد و این مسیر طیبه در اختیار ما قرار گرفته است.

او با بیان اینکه استکبار جهانی پس از ناکامی در تهاجم‌های نظامی وارد جنگ اطلاعاتی شد و در این حوزه هم نتوانست کاری از پیش ببرد، گفت: استکبار جهانی پس از آن هدف خود را روی نقاط قوت ما قرار داده تا از این طریق بتوانند کشور را به مرز نابودی بکشند.

علوی مردم را مهمترین نقطه قوت نظام دانست و افزود: جنگ اقتصادی تهدیدی است که ابعاد جدیدی پیدا کرده و اعتقاد مردم و اعتماد آنان به نظام اسلامی را نشانه گرفته است.

او گفت: اگر امروز 9 میلیون جوان بیکار در کشور وجود داشته باشد، طی 4 سال آینده هم چهار میلیون جوان بیکار دیگر به این تعداد اضافه شود، این موج از جوان بیکار در کشور ناهنجاری‌هایی مانند اعتیاد، ناامیدی و فرار مغزها را با خود به به‌ همراه خواهد داشت.

علوی با اعتقاد به اینکه آمریکا و استکبار جهانی فضایی را فراهم کرده تا با استفاده از فضای مجازی جوانان را مدیریت کند، گفت: یک روز به بهانه سالروز بزرگداشت کوروش کبیر و یک روز به بهانه‌ای دیگر مردم را جمع می‌کنند و این تجمع‌ها یک روز به مطالبه خواهی این جوانان تبدیل خواهد شد.

این عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ‌ تاکید کرد: اتحاد بین مردم یکی از راه‌های مقابله با  این جنگ تمام عیار است. در این میان رسانه‌هایی که بر طبل اختلاف می‌کوبند همان ستون پنجم دشمن هستند.

علوی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری یکی دیگر از راه‌های مقابله با این جنگ اقتصادی است عنوان کرد: همین سرمایه گذارهای داخلی را آنقدر اذیت کرده‌ایم که دیگر رغبتی به سرمایه گذاری در کشور ندارند و طرح‌های مشارکت مردمی مانند پدیده شاندیز نیز چیزی جز بی اعتمادی مردم به دنبال نداشته است.

وی گفت: این یک سنتی در کشور است که نماینده را به عنوان بالاترین مقام شهرستان می‌دانند درحالی که فرماندار بالاترین مقام اجرایی هر شهرستان به‌شمار می‌رود و هر دستگاهی نیز باید راسا پیگیر امور خود در سطح استان و کشور باشد.

علوی با بیان اینکه باید در واگذاری مدیریت‌ و پست‌های مدیریتی به جوانان متعهد و متخصص و توانمند، اعتماد کرد، گفت: متاسفانه از قبل نیرو و نخبه پروری دنبال نشده که لازم است مدیران فعلی با دنبال کردن این هدف تجربیات خود را به نسل جوان منتقل کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان