arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵

تظاهرات هزاران جدایی‌طلب کاتولونیا در اسپانیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هزاران نفر از جدایی طلبان کاتالونیا در بارسلونا اسپانیا دست به راهپیمایی اعتراضی علیه یکسری چالش‌های حقوقی از سوی دولت علیه سیاستمداران حامی استقلال کاتالونیا زدند.

به گزارش انتخاب، به نقل از پایگاه خبری اسکاتمن، چند تن از قانونگذاران کاتالونیا به دلیل تلاش برای برگزاری رفراندوم در سال ۲۰۱۴ باید دادگاهی شوند؛ این اقدام باعث شده تا هزاران تن از جدایی طلبان کاتالونیا دست به راهپیمایی اعتراضی بزنند.

آرتور ماس، رهبر سابق منطقه‌ای کاتالونیا و کارمه فورکادل، رییس پارلمان کاتالونیا از جمله کسانی بودند که در این راهپیمایی حضور داشتند.

گروه‌های اصلی حاضر در این راهپیمایی گفتند که صفی متشکل از ۱۵۰ دستگاه اتوبوس معترضان را از اطراف کشور به بارسلونا آورده و این راهپیمایی در نزدیکی پلازا د اسپانا در بارسلونا برگزار شد.

رییس یکی از گروه‌های اصلی جدایی طلب در کاتالونیا گفت:‌ اگر شما به نمایندگان منتخب ما حمله کنید و آنها را دادگاهی کنید، به نهادها، مردم و تمامیت ما حمله می‌کنید و ما هرگز اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم. ما به دنبال دموکراسی هستیم و هرگز اجازه نمی‌دهیم تا نمایندگان منتخب ما برکنار شوند.

در سال ۲۰۱۴، آرتور ماس دستور دادگاه قانون اساسی اسپانیا را در عدم برگزاری رفراندوم برای استقلال کاتالونیا رد کرد.

حدود ۹۰ درصد در این رفراندوم به نفع استقلال رای دادند اما تنها دو درصد از ۴ / ۵ میلیون رای دهنده واجد شرایط آرا را به صندوق انداختند. نظرسنجی‌ها نشان داد که جمعیت ۵ / ۷ میلیون نفری کاتالونیا درباره استقلال از اسپانیا دچار اختلاف نظر هستند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان