arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵

باراک اوباما: تمام دولت های آمریکا اتحاد ناتو را ضروری می دانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا امروز سه شنبه در دیدار با ' پروکوپیس پولوپلس' رئیس جمهوری یونان گفت: هم دولت های دمکرات و هم دولت های جمهوریخواه در آمریکا همواره معتقد بوده اند که اتحاد ناتو کاملا ضروری است.
 
به گزارش انتخاب و به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوباما افزود: معتقد هستیم که اروپا به صورت شکوفا، متحد و قدرتمند نه تنها برای مردم اروپا که برای آمریکا و جهان هم خوب است.

وی در ادامه گفت: ناتو سازمانی است که موجب می شود تا با وجود تغییر دولت در ایالت متحده، مسیری ثابت را شاهد باشیم.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به مشکلات اقتصادی در حوزه اروپا افزود: ریاضت اقتصادی به تنهایی برای شکوفایی کافی نیست.

باراک اوباما با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: ملت یونان تلاش های فراوانی برای حل بحران مالی خود انجام داده است و ما در کنار شما برای حل بحران مالی کشورتان قرار داریم. دولت یونان نیز اقدامات خوبی انجام داده است.

اوباما تصریح کرد: ما معتقدیم پیشرفت های اقتصادی و رفاه شهروندان اروپا و آرامش در این قاره هم برای اروپا و هم برای همه جهان خوب است و باید فرصت های خوب و زیادی برای جوانان فراهم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت: من از ملت و دولت یونان به خاطر خدماتی که به پناهجویان ارایه می کنند، تشکر و قدردانی می کنم زیرا این کمک ها بسیار مهم و ارزنده هستند. این پناهجویان با مشکلات زیادی در سفر و اقامت خود در دیگر کشورها روبرو هستند و جامعه جهانی باید برای حل مشکل پناهجویان اقدام کند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به حضور کشتی های جنگی و نیروهای نظامی آمریکا در منطقه افزود: در مورد تروریست ها ما با همکاری همپیمانان خود در ناتو، برای مبارزه با تروریزم و گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه در چارچوب ناتو عمل می کنیم و مساله وجود و حضور ناتو بسیار مهم است و همکاری ها در این راستا ادامه خواهند داشت و تقویت نیز خواهند شد و از شما و ملت یونان به عنوان همپیمانان و دوست خود تشکر می کنم.

به گزارش ایرنا از آتن، در این دیدار رئیس جمهوری یونان نیز با اشاره به بحران اقتصادی این کشور گفت: یونان تلاش های فراوانی برای حل بحران مالی خود انجام داده ولی همبستگی اروپا باید برای حل این بحران بیش از پیش باشد.

' پروکوپیس پولوپلس' افزود: بحران مالی یونان توسط ملت یونان به وجود نیامده است ولی مردم این کشور طی چند سال اخیر فشارهای فراوانی برای حل این بحران متحمل شده اند و باید برای حل اساسی آن، کل اروپا در چارچوب همبستگی بیشتر، همکاری کند.

رئیس جمهوری یونان با اشاره به روابط خوب کشورش با آمریکا اضافه کرد: ملت یونان و ملت آمریکا دارای روابط خوبی هستند و ما می توانیم در تمام زمینه ها و بخصوص در زمینه سرمایه گذاری ها همکاری های خوبی داشته باشیم.

پولوپلس همچنین گفت: مساله قبرس یکی از اولویت های سیاست خارجی و مساله مهمی برای یونان است و ما تحت هیچ شرایطی حضور نیروهای ترکیه در بخش شمالی جزیره قبرس را نخواهیم پذیرفت. این یک مساله ملی است و اگر چنین موردی درباره یک کشور عضو اتحادیه اروپا صورت گیرد، تاثیرات منفی همه را دچار خواهد کرد.

رئیس جمهوری یونان در ادامه افزود: ما تحت هیچ شرایطی نقض توافقنامه های لوزان را نخواهیم پذیرفت و اجازه نخواهیم داد که ترکیه این توافقنامه را زیر سئوال ببرد. تمامیت ارضی کشورمان از هر چیز دیگری برای ما مهم تر است.

اوباما روز سه شنبه در سفری یک روزه به یونان با مسئولان عالی رتبه این کشور دیدار و گفت وگو کرد. بررسی برخی موضوعات مانند مهاجرت از جمله اهداف اصلی این سفر اعلام شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان