arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵
نماینده سوریه در سازمان ملل:

عربستان اجرای حقوق بشر را از خودش آغاز کند/ حمایت آل سعود و آل ثانی از تروریسم برای همگان آشکار است

الجعفری گفت: دمشق همواره تأکید کرده که عربستان و قطر و ترکیه حامیان اصلی تروریسم در سوریه هستند و تروریست‌ها را به این کشور می‌فرستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بشار الجعفری، عربستان را به حمایت از تروریسم در عراق و سوریه متهم کرد.

به گزارش انتخاب، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی این سازمان درباره حقوق بشر گفت:حمایت آل سعود و آل ثانی از تروریسم برای همگان آشکار شده و ویکی‌لیکس نیز این مسئله را فاش کرده است. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا و جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور این کشور صراحتا به دست داشتن عربستان و قطر در حمایت از تروریسم در سوریه اذعان کرده‌اند.

وی افزود: در گزارش صادر شده از سوی شرکت "تویوتا" نیز آمده است که این شرکت ۶۰ هزار خودروی شاسی بلند به عربستان، قطر، امارات و اردن فروخته که بخشی از این خودروها اکنون در دست داعش هستند.

وی گفت: آیا نظام عربستان آماده اجرای بندهای وارده در پیش نویس قطعنامه ضد سوری درباره اقدامات ناقض حقوقش در این کشور است؟ این یک قاعده و اصل اخلاقی است که به آنچه به دیگران می‌گویی عمل کنی.

دمشق همواره تأکید کرده که عربستان و قطر و ترکیه حامیان اصلی تروریسم در سوریه هستند و تروریست‌ها را به این کشور می‌فرستند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان