arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵

مخالفت فدراسیون جهانی با حضور زنان ایرانی درمسابقات بین‌المللی پرورش اندام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس فدراسیون بدنسازی از موافقت فدراسیون جهانی برای جلوگیری از حضور بانوان ایرانی در تمامی مسابقات بین المللی خبر داد.

به گزارش انتخاب، ناصر پورعلی فرد، با اشاره به برگزاری جلسه مجمع فدراسیون جهانی بدنسازی در حاشیه مسابقات جهانی اسپانیا اظهار کرد: در جلسه مجمع فدراسیون جهانی پیشنهادی را به اعضا مبنی بر لزوم جلوگیری فدراسیون جهانی از حضور بانوان بدنساز ایرانی در تمامی مسابقات خارجی ارائه کردیم که خوشبختانه این طرح با 68 رای موافق به تصویب اعضا رسید و از این تاریخ هیچ بانوی ایرانی با گذرنامه  و تابعیت ایرانی نمیتواند در مسابقات خارجی حضور پیدا کند.

رییس فدراسیون بدنسازی با تاکید بر اینکه این فدراسیون هیچ فعالیتی چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی در حوزه بانوان ندارد تصریح کرد: نه تنها ما بلکه هیچ کدام از کشورهای اسلامی نیز در حوزه پرورش اندام بانوان هیچ گونه فعالیتی ندارند و در مسابقات شرکت نمی‌کنند. البته بانوان ما می‌توانند در باشگاه‌های بدنسازی و صرفا برای پرداختن به ورزش برای سلامت و شادابی هر چه بیشتر شرکت کنند اما در هیچ مسابقه چه داخلی و چه خارجی حق شرکت ندارند در غیر اینصورت از طریق مراجع قضایی این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه به گزارش جامع رییس فدراسیون جهانی بدنسازی به اعضای مجمع از حضور در تهران و مشاهده مسابقات جام الماس اشاره کرد و افزود: رییس فدراسیون جهانی در این گزارش از جایگاه و سطح فنی بسیار خوب مسابقات جام الماس در تهران گفت و خواستار حضور کشورهای عضو در این مسابقات شد. البته کشورهای دیگر عنوان کردند حضورمان در این مسابقات فایده ای ندارد چرا که ورزشکاران ایرانی همه عناوین قهرمانی را از آن خود می کنند!

پورعلی فرد در ادامه گفتگو با ایسنا، درباره قهرمانی تیم‌های بادی کلاسیک و پرورش اندام ایران در مسابقات جهانی اسپانیا گفت: با اینکه تیمی جوان را عازم این رقابت‌ها کرده بودیم و خیلی ها با دیده شک به موفقیت این تیم نگاه می‌کردند اما خوشبختانه جوانان ما نشان دادند از پتانسیل بالایی برخوردارند و توانستند با اختلاف امتیازی بالا نسبت به سال گذشته بار دیگر بر سکوی نخست جهان قرار گیرند. چند روز پیش نیز در مسابقات جهانی فیزیک در لهستان نیز با 4 شرکت کننده توانستیم با یک طلا، یک نقره و یک عنوان ششمی بر سکوی نخست جهان قرار بگیریم.

رییس فدراسیون بدنسازی با بیان اینکه مدال قهرمانی ایران در این مسابقات به مقام والای شهدای مدافع حرم تقدیم خواهد شد افزود: با پیشنهاد و موافقیت همه اعضای تیم این عنوان قهرمانی را به موزه شهدای مدافع حرم تقدیم می‌کنیم.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع حضور بانوی بدنساز ایرانی که به همراه 4 مربی مرد در مسابقات خارجی شرکت کرده بود گفت: یکی از این آقایان نامه برائت خود از دادگاه را به فدراسیون آورد و با این نامه مشکلی برای ادامه فعالیت نخواهد داشت اما افراد دیگر هنوز تکلیفشان مشخص نشده و هر رایی که دادگاه اعلام کند از آن تمکین خواهیم کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان