arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵

چشم طمع ترکیه پس از الباب به حلب دوخته شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت ترکیه همزمان با تلاش برای اشغال شهر الباب در شمال سوریه، به شهر حلب پایتخت اقتصادی این کشور چشم دوخته است.

به گزارش انتخاب, به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، تانک های ارتش ترکیه به بهانه مبارزه با گروه تکفیری صهیونیستی داعش به شهر الباب در شمال استان حلب سوریه رسیده اند. این در حالی است که ترکیه پیش از این با روسیه توافق کرده بود که نظامیان ترکیه ای به این منطقه نزدیک نخواهند شد. 

خبرنگار شبکه المیادین در دمشق در گزارشی گفت: نظامیان ترکیه ای در حومه شمالی شهر الباب مستقر شده اند تا خود را به آخرین پایگاه داعش در استان حلب برسانند. پیش از آنکه ترکیه، نیروهای سپر فرات را به اطراف الباب اعزام کند ارتش سوریه که در دو محور غربی و جنوبی نزدیک شهر الباب قرار دارد، نیروهای خود را در اطراف آن بسیج کرده بود. ترکیه‌ای‌ها مانند دیگر نبردها در استان حلب فقط به نیروها و تانک های خود متکی نیستند، بلکه مانند سناریوی اشغال دو شهر جرابلس و دابق سوریه، داعش با حمله ترکیه همکاری کرد و این دو شهر را بدون هر نوع درگیری ترک کرد. سه هزار نفر از عناصر ابوبکر البغدادی در شهر الباب حضور دارند و تونل ها و سنگرهایی را به طول بیست و پنج کیلومتر در اطراف آن ایجاد کرده اند زیرا تکیه کردن (داعش) به نیروهای سپر فرات ریسکی است که این گروه نمی تواند آن را بپذیرد. 

در ادامه این گزارش آمده است: هدف از قربانی کردن هزاران جنگجویی که دستگاه اطلاعاتی ترکیه آنها را در حمله به محور غربی شهر حلب به کار گرفت، نفوذ در شهر حلب نبود، زیرا نفوذ در این شهر و شکستن محاصره محله های شرقی آن غیرممکن است. هدف دستگاه اطلاعاتی ترکیه از باز کردن جبهه های متعدد در استان حماه و حلب، جلوگیری از بسیج نیروهای ارتش سوریه برای حمله به داعش در شهر الباب بود. چشم طمع ارتش ترکیه به شهر حلب با گذشت یک قرن از عقب نشینی عثمانی ها از مرکز شمال سوریه، دوخته شده است. پنج هزار کیلومتری که نظامیان ترکیه در حومه شمالی استان حلب تصرف کرده اند، مانند یک قرن پیش از طرف یک حاکم ترکیه ای که در غازی آنتپ مستقر است، اداره می شود.

نظرات بینندگان