arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

پوتین: روسیه مقابل هرگونه تلاشی برای برهم زدن تعادل استراتژیک جهانی می‌ایستد

پوتین در جمع ژنرال‌ها و کاپیتان‌های صنعت دفاعی روسیه در سوچی تاکید کرد: مسکو توسعه فناوری نظامی پیشرفته را برای محافظت از خود ادامه می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهوری روسیه گفت، مسکو مقابل هرگونه تلاشی برای مختل کردن تعادل استراتژیک در سراسر جهان از جمله توسط سیستم دفاع موشک ضد بالستیک ناتو می‌ایستد.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خطاب به ارتش کشورش گفت: هدف این است که به صورت موثر هرگونه تهدید نظامی علیه امنیت روسیه از جمله توسط سیستم دفاع موشکی ناتو و جنگ اطلاعاتی خنثی شود. هر کاری برای حفظ تعادل قدرت جهانی انجام می‌دهیم. این تعادل جهانی چیزی است که در دوران جنگ سرد مانع از تقابل نظامی میان طرف‌های مخالف شد.  

پوتین در جمع ژنرال‌ها و کاپیتان‌های صنعت دفاعی روسیه در سوچی تاکید کرد، مسکو توسعه فناوری نظامی پیشرفته را برای محافظت از خود ادامه می‌دهد. قدرت‌های جهانی پیشرو اکنون از پیشرفته‌ترین دانش علمی برای ساخت تسلیحات بهره می‌برند. این شامل، فناوری لیزی، فناوری‌های مافوق صوت و رباتیک می‌شود. روسیه نیز چنین تحقیقاتی انجام می‌دهد.  

مسکو، آمریکا و شرکای آن در ناتو را به تلاش برای نقض امنیت ملی روسیه متهم می‌کند. روسیه معتقد است که آنها با استقرار سامانه دفاع موشکی قصد دارند بازدارندگی هسته‌ای روسیه را از میان بردارند و این ائتلاف نظامی را به سمت مرزهای روسیه حرکت دهند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان