arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵
محمد نهاوندیان:

سنّت پیاده‌روى زیارت در تمایز با توطئه‌ کسانی است که سربریدن را برای تبلیغ فرقه خود برگزیدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: سنّت دیرپاى پیاده‌روى فروتنانه زیارت، براى نشان دادن اسلام حلم و بردبارى و دعوت، در تمایز و تباین درخشانى است با توطئه سیاه کسانى که در این سال‌ها، قساوت و سربریدن و انفجار را برای تبلیغ و تحکیم فرقه اسلام نماى خود برگزیدند.

به گزارش انتخاب، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور طی یادداشتی درباره مراسم راهپیمایی روز اربعین نوشت:‌ راهپیمائى زائران اربعین حسینى، بى‌گمان بزرگترین راهپیمائى حق‌طلبانه و صلح‌آمیز در جامعه امروز جهانى است.

میلیون‌ها زن و مرد از کشورهای گوناگون، با گام‌های صبور و استوار خود مى‌آیند تا دلبندیشان به یک عشق و حماسه بزرگ الهى و پایبندیشان به یک مکتب انسانی را امضاء کنند، مى آیند تا بگویند قیام حسین بن على (ع) در مبارزه با سوء استفاده از دین براى تثبیت حکومت ظلم و فساد هنوز زنده است و روش روشنگر و مردم گراى او هنوز دل‌ها را تسخیر مى‌کند و شیوه حرکت او که تا دشمن دست به سلاح تجاوز و کشتار نبرده است، راه مسالمت مى‌پوید، هنوز بهترین گواه حقّانیّت و مظلومیّت است.

احیاى گسترده و مردمى این سنّت دیرپاى پیاده‌روى فروتنانه زیارت، براى نشان دادن اسلام حلم و بردبارى و دعوت، در تمایز و تباین درخشانى است با توطئه سیاه کسانى که در این سال‌ها، قساوت و سربریدن و انفجار را برای تبلیغ و تحکیم فرقه اسلام نماى خود برگزیدند.

به راستى چه رمزى است در این بانگ خوش آهنگ " یا حسین " ، که این همه لبّیک عشق و ارادت مى یابد و صدها زبان را هماهنگ مى کند. و چه مى شد اگر این همه سرمایه پویائى و اشتیاق، در یک هم‌افزائى هوشمند، الگوئى می‌ساخت براى زیستنی در صلح و عدالت که همه جهانیان را به گلدسته‌هاى توحید فرا بخواند.

در پایان روز و پایان راه هم، این پرچم سپید و گلگون حسینى است که بر پرچم سیاه سیاهدلان تکفیرى و زرسالاران آلوده نفتى پیروز خواهد شد و نهضت دعوت و نصیحت حسینى را به سرانجام بیدارى و دادگسترى خواهد رساند. همو که در زیارت اربعینش در بازگوئى هدفش مى خوانیم : " جان خود را بخشید تا مردمان را از نادانى و سرگشتگى گمراهى برهاند ." (لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة )
نظرات بینندگان