arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵

برف و باران مدیریت شهر را غافلگیر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برف و باران مدیریت شهر را غافلگیر کردرئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از نبود آمادگی برای مدیریت بارش برف و باران در تهران گلایه کرد.

به گزارش انتخاب؛ اقبال شاکری، با اشاره به بارش برف و باران و ترافیک شدید در معابر مرکزی و شمالی پایتخت گفت: بعد از مدت‌ها نعمت الهی برف و باران برسر مردم شهر بارید و لطف خدا شامل حال مردم پایتخت نشین شد؛ اما متاسفانه باز هم واقعیت جوی با پیش بینی‌های سازمان هواشناسی فاصله داشت به گونه‌ای که هواشناسی اعلام کرده بود که از دوشنبه (امروز) شاهد بارش برف و باران شدید در تهران خواهیم بود، این در حالی است که از صبح روز گذشته (یکشنبه) شاهد بارش باران در تهران و برف در مناطق شمالی پایتخت بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه هواشناسی بارها در تعیین وضعیت جوی پایتخت خطاهایی داشته که باید دقت نظر بیشتری در پیش بینی داشته باشد، گفت: با این حال امروز صبح شاهد ترافیک سنگین در معابر مرکزی و شمالی تهران بوده‌ایم.

به گونه‌ای که پس از بررسی‌ها مشخص شد از اتوبان نیایش به بالا شاهد ترافیک سنگین در پایتخت بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه کم بودن آمادگی مقابله با بارش برف و عدم شن و نمک پاشی مناسب تردد و عبور و مرور خودروها را سخت و باعث افزایش ترافیک شده است گفت: متاسفانه ترافیک شدید باعث دیر رسیدن کارمندان، دانش آموزان و ... به محل‌های مورد نظرشان شد و موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم کرده است.

شاکری با بیان اینکه متاسفانه آمادگی لازم  آنگونه که باید وجود نداشت و باران و برف مدیریت شهر را غافلگیر کرده است، ادامه داد: ما همیشه به دنبال حوادث هستیم اما باید با پیش بینی‌های لازم بتوانیم اتفاقات را مدیریت کنیم.

وی با بیان  اینکه در تهران دو موضوع بارش برف و باران و همچنین آبگرفتگی و لغزندگی معابر همواره در پاییز و زمستان مشکلات ترافیکی ایجاد می‌کند گفت: باید مسئولان شهر برای حل این دو معضل همیشگی که در فصل‌های پربارش گریبان شهر را می‌گیرند چاره‌ای اساسی بیاندیشند.

وی همچنین با انتقاد به صفوف پرازدحام مسافران در ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک و همچنین سازمان تاکسیرانی باید برای این روزها چاره‌ای جدی باندیشند و با نظارتی دقیق‌تر سبب شوند که رانندگان تاکسی به وظایف خود بهتر از پیش عمل کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان