arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵
در جریان بررسی لایحه موافقت‌نامه همکاری گمرکی میان ایران و روسیه

قاضی‌پور: به روسیه نمی‌توان اعتماد کرد/ قربانی: روسیه در تحریم‌ها به کمک ما آمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده آستانه اشرفیه در مجلس با تأکید بر سودمندی روسیه در عرصه بین‌الملل برای ایران و خاورمیانه، گفت: در شرایط تحریم‌ها روسیه به سمت ایران آمد و برای ما مسیر سبز درست کرد تا با بسیاری از کشورها ارتباط داشته باشیم.

به گزارش انتخاب، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس و در مخالفت با لایحه موافقت‌نامه میان دولت‌های ایران و روسیه در زمینه همکاری در امور گمرکی، گفت: روسیه کشوری نیست که بتوانیم همیشه به آن اعتماد داشته باشیم.

وی با اشاره به زیان ترکیه از مبادلات با روسیه، خاطرنشان کرد: ما نگران سرمایه و اموال ایرانیان پس از اجرای این موافقت‌نامه هستیم.

علیرضا قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه نیز در موافقت با این لایحه آن را موجب شفافیت در قوانین گمرکی، جلوگیری از تخلفات و تشریفات زاید و تسهیل کارهای تجار و جلوگیری از فرار حقوق گمرکی خواند و گفت: در شرایط تحریم‌ها روسیه به سمت ما آمد و برای ما مسیر سبز درست کرد تا با بسیاری از کشورها ارتباط داشته باشیم. 

وی به تخفیف‌های تعرفه‌ای روسیه برای تجار ایرانی اشاره کرد و با یادآوری حمایت روسیه از ایران در اجلاس اوراسیا، بیان داشت: امروز روسیه در عرصه‌های بین‌المللی هم برای ایران و هم برای خاورمیانه مثمر ثمر است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی موافقت‌نامه میان ایران و روسیه جهت همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی را دارای پیامدهای مثبت سیاسی و تجاری برشمرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان