arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۵۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۰

مقام معظم رهبری: ‫جداً از طرح باغشهرها نگرانم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مهر نوشت:

در حالی این روزها طرح دولت برای واگذاری 1000 متر زمین به هر خانواده ایرانی برای ساخت مسکن و باغ میوه در رسانه‌ها داغ شده است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در اسفندماه گذشته از طرح باغشهرها اظهار نگرانی جدی کرده‌اند.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در روزهای اخیر از طرح جدید دولت برای ساخت مسکن ویلایی خبر داد که در صورت تصویب، به هر خانواده ایرانی زمینی 1000 متری برای ساخت خانه و احداث باغ داده می شود.

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری با این پیشنهاد که می‌توان به هر خانواده ایرانی هزار متر زمین داد، تصریح کرده است: در شرایط کنونی، 20 میلیون خانواده در ایران زندگی می‌کنند که اگر به هریک از این خانواده‌ها هزار مترمربع زمین داده شود، در مجموع به دو میلیون هکتار زمین نیاز داریم و هر یک از این قطعه زمین‌ها را می‌توان به 800 متر باغ و فضای سبز و 100 الی 200 مترمربع بنای مسکونی تبدیل کرد.

این درحالی است که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی 17 اسفندماه 1389 در جمع مسئولان بخشهای مختلف منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران رهبر انقلاب اسلامی با توصیه مؤکد به دولت و مجلس برای در اولویت قرار دادن مسائل محیط زیست و حفظ منابع طبیعی در برنامه ریزیها، از طرح باغ شهرها اظهار نگرانی جدی کردند و افزودند: این موضوع که اخیراً مطرح شده است، زمینه را برای ورود افراد سوءاستفاده کننده و تخریب جنگلها و منابع طبیعی فراهم خواهد کرد.

باتوجه به این تاکیدات، چه خوب است دولت دهم طرح واگذاری 1000 متر زمین به هر خانواده ایرانی برای ساخت مسکن و باغ میوه که هنوز به تصویب هم نرسیده است و به نوعی همان طرح باغ شهرها محسوب می‌شود، برای همیشه به بایگانی منتقل کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
30
3
مقام معظم رهبری به خوبی اوضاع را رصد می نمایند و در مواقع ضروری با نیم خط دست نوشته امورات را کنترل می نمایند. شما بهتره سخنگوی مقام معظم رهبری نباشی و خوب و بد و بایگانی نکنی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
30
2
دفتر مقام معظم رهبری بارها اعلام نمودند که موضع مقام معظم رهبری به هنگام ضرورت از مجاری رسمی اطلاع رسانی خواهد شد و همگان را از نشر تحلیل و استنباط شخصی از فرمایشات ایشان بر حذر داشتند.
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
2
25
بله ؟ ما محاله این زمین هزار متری و منبع آبرسانی برای احداث باغ را که دولت بهمان داده است ،ول کنیم .
حرف هایی می زنی ها ؟
ما سهام عدالت که داریم ، پس انداز کودک را داریم . از یارانه ها هم پس انداز می کنیم تا ثروتمند بشیم . خب این باغ را هم می خواهیم و رها نمی کنیم .
چرا نمی گذارید احمدی نژاد این قدر بذل و بخشش بکنه ؟ عجب؟
ناشناس
|
MALAYSIA
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
15
2
مطمنا جواب میده این طرح. موضع مقام معظم رهبری هم مطمنا مثبت بوده که بیان شده.
کشاورز
|
MALAYSIA
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
1
3
یکی نیست به ریاست محترم جمهور که البته به مشاوران ایشان بگوید " دوستان محترم مشکل ناریخی و اقلیمی ما کمبود آب است نه زمین" گیرم که زمین دادید همین الان بسیاری از باغات و حتی تمامی برخی از روستاها به دلیل بی آبی در حال رها سازی است. حتما میدانید که زمین بدون آب یک پول سیاه نمیارزد!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
0
2
با سلام
ما در ملکی 1500 متری در شهرک گلدشت کرج منطقه ی 6 شهرداری ساکن هستیم.این ملک شناسنامه ی درخت داره و تعهد محضری گرفتن که درختها خشک وقطع نشن.هر سال از اردیبهشت قطعی آب شروع میشه والان بعضی روزها 1 تا دو ساعت با فشار کم و در ساعتی نامشخص وصل میشه به کرات به اداره ی آب مراجعه کردیم و حل این پارادوکس حفظ درختان را مطرح کردیم...دست آخر رییس اداره ی آب مربوطه در میدان کمالشهر گفتند برو خشکشون کن خلاص .تا الان با چنگ ودندون حفظشون کردیم دیگه نمیشه.
آقایون, آب خوردن تو ملک 40 ساله نداریم آخه حرف ارزش داره نداره. ... هم حدی داره
البته وصف العیش نصف العیش با این موافقم.
نظرات بینندگان