arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵

رئیس فدراسیون فوتبال: ایران بهشت نقل‌وانتقالات بازیکنان خارجی است!

تاج گفت: ایران بهشت نقل‌وانتقالات برای بازیکنان خارجی است که در آینده شکایت می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهدی تاج در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی TMS و بازدید مایکل فن‌پراخ، رئیس فدراسیون فوتبال هلند از آکادمی ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: وقفه‌ای که در برگزاری این کلاس‌ها رخ داد، اتفاق بدی بود که افتاد و باید جلوی این اتفاق بد گرفته می‌شد. نیاز داریم نقل و انتقالات بین‌المللی را آموزش ببینیم.

وی ادامه داد: نقل و انتقالات زیادی در دنیا رقم می‌خورد که برای انجام صحیح آن مخصوصاً در صدور و درخواست ITC نیاز به اطلاعات و آموزش است. تصمیم گرفتیم این دوره آموزشی را برای باشگاه‌های لیگ برتری برگزار کنیم. دو نفر از مدرسان فیفا را به اینجا آوردیم که برای باشگاه‌های لیگ برتر کلاس‌های آموزشی بگذارند. امکان دارد بعداً این دوره آموزشی برای باشگاه‌های لیگ دسته اول هم برگزار شود. به این دلیل که باشگاه‌های لیگ برتری با بازیکن خارجی بیشتر سر و کار دارند، این دوره فقط برای آنها گذاشته شد اما این آموزش برای باشگاه‌های لیگ دسته اول هم نیاز است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا در نشست امروز (چهارشنبه) درباره نقل و انتقالات ناموفق برخی باشگاه‌ها و بازگشت برخی بازیکنان صحبت شد یا خیر، تصریح کرد: این بحث مطرح نشد. موضوع اصلی این است که باید اول شرایطی به وجود بیاوریم که بازیکنان بی‌کیفیت به فوتبال ایران نیایند. البته در بین بازیکنان خارجی که به ایران آمده‌اند، بازیکن باکیفیت هم دیده می‌شود.

تاج خاطرنشان کرد: بحث دیگر شکایت‌هایی است که برخی بازیکنان خارجی از باشگاه‌های داخلی ما انجام داده‌اند. آنها بازیکنانی هستند که به ایران آمده‌اند و نهایتاً یک یا دو بازی انجام داده و از باشگاه‌های ایرانی شکایت کرده‌اند. حالا 6، 7 رأی در فیفا علیه ایران صادر شده و باشگاه‌ها موظف هستند حق و حقوق آنها را پرداخت کنند. این اتفاقات به سود بازیکنان خارجی و وکلای آنهاست که از حضور کوتاه‌مدت در ایران بدون اینکه ثمری داشته باشند، کلی پول می‌گیرند. برگزاری این نوع جلسات می‌تواند به باشگاه‌های ما کمک کند تا از این پس چنین اشتباهاتی را مرتکب نشویم. ایران بهشت نقل و انتقالات برای بازیکنان خارجی است که در آینده شکایت می‌کنند. وکلای خارجی به من می‌گفتند دل‌مان می خواهد به ایران بیاییم چرا که ایران پرونده‌های زیادی در فیفا دارد. به هر حال وقتی بازیکن با کیفیت به ایران بیاید این مسئولان هستند که در جذب آنها دچار مشکل می‌شوند و این کلاس‌ها می‌تواند برای آنها دوره آموزشی باشد.

وی در مورد کیفیت نامناسب زمین ورزشگاه دیدار سوریه مقابل ایران و عدم حضور نمایندگان ایران در مراسم برترین‌های فوتبال آسیا گفت: با کسی دعوا نداریم و دنبال ایجاد تشنج هم نیستیم، مسائل خود را به صورت کتبی مطرح کرده‌ایم. قطعاً در جمع برترین‌ها باید اسمی هم از نمایندگان ایران می‌بود. حداقل حق تیم ملی فوتسال بود که کاندیدا باشد. در بحث داوری هم همین اتفاق باید رخ می‌داد. در مورد برخی از مسائل، پیش‌بینی‌هایی انجام داده بودیم. در مورد کیفیت بد زمین محل برگزاری دیدار سوریه و ایران هم نامه مفصلی به AFC نوشتیم و خواستیم که ناظر مسابقه دلایلش را برای برگزاری این بازی در چنین شرایطی اعلام کند. در این نامه تأکید کردیم که نباید برگزاری بازی در چنین شرایطی به نام ایران و به کام دیگران باشد. اگر چنین شرایطی برای ایران بوده باید برای دیگر تیم‌ها هم چنین باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در مورد حضور رئیس فدراسیون فوتبال هلند در ایران تأکید کرد: خوشحالم رؤسای فدراسیون‌های فوتبال کشورهای مختلف به اینجا می‌آیند و با ما مذاکره می‌کنند. این هفته به دنبال مشترکات فوتبال با هلند هستیم و قبلاً هم نامه‌هایی بین ما رد و بدل شده بود و در این جلسه درباره تمام مشترکات صحبت می‌شود.

تاج در مورد اینکه آیا پول‌های بلوکه شده ایران در فیفا، آزاد شده یا خیر، گفت:  یک جلسه با اینفانتینو و دبیرکل فیفا داشتیم. آنها قول دادند که این مورد را حل کنند و پول را به حساب ما واریز کنند. با مسئول پولشویی فیفا هم صحبت کردیم و به ما اعلام شد که این پول صرفاً بانک به بانک انتقال پیدا می‌کند و از ما خواستند بانکی را به آنها معرفی کنیم. آنها در نهایت بانک ملت را تأیید کردند که این بانک در زوریخ هم شعبه دارد و قرار شد این پول را آنجا به حساب ما بریزند. در این مبادله مالی، اسنادی تنظیم کردیم و اینجا هم از بانک ملت، نامه گرفتیم تا این پول فقط به فدراسیون فوتبال تحویل شود. در حال حاضر بخش ناچیزی از این پول آمده و همچنان باید ادامه پیدا کند و خوشبختانه روند پرداخت این پول در حال پیش رفتن است.

وی در پاسخ به این سؤال که پول مورد درخواست فدراسیون فوتبال از فیفا چقدر است، اظهار داشت: دو مبلغ متفاوت باید به حساب فدراسیون واریز شود. یک مبلغ که برای فدراسیون فوتبال به میزان 2 میلیون دلار است و یک مبلغ 1.5 میلیون دلار هم برای باشگاه‌ها، داوران و... خواهد بود که این پول برای ما نیست و باید به صاحبانش منتقل کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره توقف فعالیت‌های آکادمی ملی فوتبال پس از رفتن محمد حسین علیزاده از ریاست این آکادمی خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها متوقف نشده و روز گذشته با کمیته جوانان، جلسه‌ای داشتیم و همه مأموریت‌ها را تقسیم کردیم. زمانی که آکادمی به این شکل و ریاستی بود، 5 مأموریت داشت. یک مأموریت درآمدزایی بود که این بخش را باید به کمیته اقتصادی دادیم. یک بخش آموزش بود که مربوط به کارهای علمی و پژوهشی می‌شد و قرار شد این موضوع را هم به بخش آموزش بدهیم. چون نمی‌توانستیم دو کمیته مجزای آموزشی داشته باشیم. بخش مدارس فوتبال هم در آکادمی بود که فعالیت‌های مربوط به این موضوع و البته آموزش فوتبال با همان مجموعه قبلی همچنان در آکادمی پیگیری می‌شود.

تاج ادامه داد: ما قدردان زحمات علیزاده هستیم اما مأموریت‌ها را در آکادمی فوتبال تقسیم کردیم. کارهای اجرایی مانند مدیریت هتل و... هم تقسیم شده که این هم به بخش اجرایی فدراسیون مانند وظایف دبیرکل منتقل شده است. از علیزاده هم در بخش‌های دیگر استفاده خواهیم کرد.

وی در واکنش به این مسئله که کلاس آموزشی TMS برگزار می‌شود و در کنار این مسئله آیا در خصوص بحث‌های مالیاتی آموزشی داده خواهد شد یا نه، گفت: بحث مالیات یک ماجرایی است که در حد دو جمله توضیح نیست. باید در این خصوص بحث و جلسه‌ای مفصل داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره زمان بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران هم تصریح کرد: کی‌روش مرخصی دارد و هر وقت مرخصی او تمام شود، به ایران برمی‌گردد.

منبع: میزان
نظرات بینندگان