arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵

پوتین: فیون سیاستمداری شایسته و متفاوت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور روسیه نسبت به پیروزی اخیر فرانسوا فیون در اولین دور انتخابات حزب راست میانه واکنش نشان داد و اظهار کرد که روابط شخصی‌اش با فیون نشان داده است که او سیاستمداری شایسته است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری راشا تودی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این باره به خبرنگاران گفت: ما با هم، زمانی که فرانسوا دولت فرانسه را رهبری می‌کرد و من نیز رئیس دولت روسیه بودم همکاری می‌کردیم. ما دیدارهای متعددی داشتیم و روابط شخصی خوبی را نیز پیدا کرده بودیم که بسیار خوب بود.

این نامزد امیدوار انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که پیروزی‌اش در انتخابات درون حزبی در روز یکشنبه بسیاری را شوکه کرد، به گفته پوتین در مقایسه با سایر سیاستمداران جهان بسیار متفاوت است.

پوتین در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد که شاید فیون در نگاه اول فردی بسته و غیر اجتماعی به نظر برسد اما لازم به ذکر است که او می‌تواند در دفاع از رویکردش بسیار سخت و قدرتمند باشد.

پوتین در ادامه توصیفاتش درباره همتای احتمالی فرانسوی خود ادامه داد: او مذاکره کننده سختی است. ضمن اینکه کاملا حرفه‌ای رفتار می‌کند و مرد شایسته‌ای است.

رئیس جمهور روسیه همچنین خاطرنشان کرد که با وجود اینکه وی به عنوان سیاستمدار روسی تجربه‌ای از همکاری با رقیب فیون در حزب جمهوری خواه یعنی آلن ژوپه ندارد اما از رویکرد هر دو نامزد در قبال روسیه استقبال می‌کند.

وی تاکید کرد: هم فیون و هم ژوپه در برنامه‌های خود به بازیابی روابط کامل فرانسه و روسیه اشاره کرده‌اند و مسکو به طور قطع به تسهیل چنین روندی کمک خواهد کرد.

پس از اینکه فرانسوا فیون که در بین سال‌های 2007 تا 2012 نخست وزیر دولت نیکولا سارکوزی بود، در انتخابات اولیه پیروز شد رسانه‌های فرانسوی از این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری غیر قابل پیش بینی به عنوان دوست پوتین یاد کردند. این رسانه‌ها با اشاره به دیدارهای پیشین این دو سیاستمدار تاکید کردند که فیون از موضعی صمیمانه نسبت به روسیه پوتین حمایت می‌کند.

این رسانه‌ها همچنین پیروزی احتمالی فیون را با انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا مقایسه می‌کنند. با این حال پس از آنکه سارکوزی به عنوان رئیس جمهور سابق فرانسه از گردونه رقابت‌ها به عنوان نامزد حزب محافظه کار بیرون ماند اعلام کرد که در این رقابت‌ها از فیون حمایت خواهد کرد.

بیست و هفتم نوامبر فرانسوا فیون در دومین انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان با آلن ژوپه روبرو خواهد بود. انتخاباتی که گمان می‌رود از دل آن رئیس جمهور آینده فرانسه بیرون خواهد آمد. انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه مه برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان