arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵

بیانیه نمایندگان مجلس در محکومیت مصوبه سنای آمریکا: تمدید قانون «ISA» با نص و روح برجام در تضاد است

نمایندگان مجلس در این بیانیه آورده‌اند: تمدید قانون ظالمانه ایسا و تحریم علیه ملت بزرگ ایران کرده است که با نص و روح برجام در تضاد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۲۶۴ نماینده مجلس با امضای بیانیه‌ای تمدید قانون داماتو از سوی سنای آمریکا را محکوم کرده و خواستار اقدام متقابل دولت ایران در این باره شدند.

به گزارش انتخاب، 264 نماینده مجلس با امضای بیانیه‌ای تمدید قانون داماتو از سوی سنای آمریکا را محکوم کرده و خواستار اقدام متقابل دولت ایران در این باره شدند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«در روزهای اخیر مجلس نمایندگان آمریکا طی یک حرکت نمایشی اقدام به تمدید قانون ظالمانه ایسا و تحریم علیه ملت بزرگ ایران کرده است که با نص و روح برجام در تضاد است. این در حالی است که به کرات مقامات بین‌المللی و حتی مسئولان آمریکایی بر انجام تعهدات ایران صحه گذاشته‌اند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی این اقدامات مجلس نمایندگان سنای آمریکا را محکوم کرده و نشان‌دهنده اوج بی‌مسئولیتی این نظام در انجام تعهدات بین‌المللی می‌دانیم. از آنجا که در قانون اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام پیش‌بینی لازم برای نقض عهد طرف مقابل به عمل آمده است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اکیدا از دولت محترم می‌خواهیم در اسرع وقت و مطابق قانون مذکور به خصوص بند 3 و بند 7 قانون اقدامات متقابل را تحقق بخشیده و به اطلاع مجلس شورای اسلامی برساند.

سرعت در اجرای قانون مذکور در شرایط مقابله با اقدامات نقضی طرف مقابل ضروری است و از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می‌خواهیم نظارت کافی در اجرای قانون مذکور را نموده و گزارش مستمر به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.»
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان