arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵

علی مطهری: با برخی ملاک‌ها شاید فردا جلو سخنرانی رییس‌جمهور را هم بگیرند

به نظر می‌رسد تلاش لابی اسراییل و عربستان این است که ترامپ را قبل از هر مناقشه دیگر بین المللی ابتدا با ایران درگیر کنند؛ ما باید به هوش باشیم که خواست آمریکا اتفاق نیفتد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی مطهری: با برخی ملاک‌ها شاید فردا جلو سخنرانی رییس‌جمهور را هم بگیرند

نایب رییس مجلس گفت:‌ به نظر می‌رسد تلاش لابی اسراییل و عربستان این است که ترامپ را قبل از هر مناقشه دیگر بین المللی ابتدا با ایران درگیر کنند؛ ما باید به هوش باشیم که خواست آمریکا اتفاق نیفتد.

به گزارش «انتخاب»؛ علی مطهری در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان، در مورد لغو سخنرانی‌اش در مشهد گفت:‌ از حدود دو ماه پیش قرار بود برای سخنرانی در روز عاشورا به مشهد بروم که به دلیل اینکه امکانش فراهم نبود، آن مراسم به روز اربعین موکول کند.

نائب رییس مجلس با تاکید بر اینکه برای برگزار کنندگان مراسم شرط کرده بود که تنها در مورد حادثه کربلا صحبت خواهد کرد، گفت: اصلا تصور نمی‌کردم که این برنامه این قدر حساسیت‌‌زا باشد.

به نوشته ایلنا، مطهری گفت: اگر این مساله بخواهد ملاک شود فردا جلوی سخنرانی رییس جمهور را هم می‌گیرند و این بسیار حرف نادرستی است. اگر احتمال جرمی داده می شود باید مساله در شورای تامین طرح شود و رییس شورای تامین که فرماندار یا استاندار است، تصمیم می‌گیرد برنامه لغو شود یا برقرار بماند.

نائب رییس مجلس درباره چرایی تصویب برجام در ۲۰ دقیقه در مجلس قبل و اینکه اقدام احتمالی ایران در برابر تمدید تحریم‌های امریکا علیه ایران از سوی کنگره این چه خواهد بود، اظهار کرد: ۲۰ دقیقه هم برای تصویب برجام در مجلس زیاد بود. چرا که مجلس در جزئیات اینگونه توافقنامه‌ها نمی‌تواند ورود کند. مجلس تنها می‌تواند همه توافقنامه را تایید یا رد کند.

وی تمدید تحریم‌ها علیه ایران را شیطنت آمریکا دانست و تصریح کرد: به نظر می‌رسد تلاش لابی اسراییل و عربستان این است که ترامپ را قبل از هر مناقشه دیگر بین المللی ابتدا با ایران درگیر کنند؛ ما باید به هوش باشیم که خواست آمریکا اتفاق نیفتد. تلاش آنها بر این است که کاری کنند ایران برجام را نقض کند تا بتوانند به راحتی برجام را منتفی کنند.

مطهری برجام را موافقت‌نامه مثبت و مفیدی برای جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد و افزود: بخاطر این موفقیت آمریکا درصدد برهم زدن آن است از این رو ما باید هوشیارانه عمل کرده و احساسی نشویم که اگر قرار است برجام نقض شود، ابتدا آنها برجام را نقض کنند.

نظرات بینندگان