arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

شرق: کار تیم اطلاع‌رسانی دولت از «کم‌لطفی» با برخی رسانه‌ها به «مرزبندي» رسیده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دیگر می‌توان گفت کار تیم اطلاع‌رسانی دولت از «کم‌لطفی» با برخی رسانه‌ها به «مرزبندي» رسیده است. مصداق این گزاره، نحوه پوشش خبر سخنرانی امروز رئيس‌جمهوری در دانشگاه تهران است. 

به گزارش انتخاب؛ در روز دانشجوی امسال برخلاف سال گذشته خبرنگاران بسیاری برای پوشش مراسم دعوت نشده‌اند. برخی مسئولان نهاد ریاست‌جمهوری برای توجيه نحوه گزينش خود، دلایلی را مطرح می‌کنند که بیشتر شبیه بهانه است؛ کمبود فضا، پخش زنده تلویزیونی و...! البته برای چند خبرگزاری نه کمبود فضایی بوده و نه مسائل دیگر. اصلی‌ترین دلیل اقامه‌شده از سوی تیم اطلاع‌رسانی دولت براي دعوت‌نکردن از خبرنگاران، پخش زنده تلویزیونی سخنرانی رئيس‌جمهوری است. 

اين در حالي است كه سخنرانی‌های دانشجویان پیش از سخنان رئيس‌جمهوری، فضا و جو سالن، شعارهای دانشجویان و چندین مورد دیگر از جمله مواردی است که از صفحه تلویزیون، قابل درک و بازتاب براي مخاطبان رسانه‌ها نيست. بي‌شك گزينش خبرنگاران براي پوشش نشست خبري رئيس‌جمهوري، زيبنده دولتي که داعیه‌دار دفاع از آزادی بیان به شمار مي‌رود، نيست.

 اين در حالي است كه امروزه با یک گوشی موبایل می‌توان دنیا را از اتفاقات باخبر کرد؛ پس چرا دعوت‌نکردن از رسانه‌ها؟ و پرسش ديگر اينكه ١٦ آذر ٩٥ با ١٦ آذر ٩٤ چه تفاوتی کرده؛ چگونه بود که سال گذشته امكان حضور غيرگزينشي خبرنگاران در سخنرانی رئيس‌جمهوری فراهم بود و امسال نیست؟ 

نكته آخر را بايد با شخص رئيس‌جمهوري در ميان گذاشت. آقاي رئيس‌جمهوري، از آخرین‌باری که شما در نشست خبری به پرسش‌هاي خبرنگاران پاسخ دادید، دقیقا ٩ ماه می‌گذرد؛ از ١٦ اسفند ١٣٩٤ تاکنون؛ سالگرد انتخابات ٢٤ خرداد آمد، سالگرد تشکیل دولت آمد، روز خبرنگار آمد، هفته دولت آمد، اما شما به میان خبرنگاران نیامدید خود را در معرض سؤال و انتقاد قرار دهید؛ شاید تیم اطلاع‌رسانی دولت بخواهند خدمت کنند و مانع از این شوند، ولی این کار درستی نیست. ان‌شاءالله به‌زودی شاهد نشست خبری باشیم تا پاسخ‌های «شفاف» شما را بشنویم؛ اگر مایل به نشست خبری هم نبودید، لطفا به همین انتقادات «شفاف» پاسخ دهید.

منبع: شرق
نظرات بینندگان