arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

وزیر دادگستری در صحن علنی مجلس: پروژه پدیده شاندیز یک پدیده در ابعاد مختلف است/ مسئولیت خاصی در این پرونده متوجه بنده نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پورمحمدی با بیان اینکه پروژه پدیده شاندیز یک پدیده در ابعاد مختلف است، گفت: من کجای این داستان نقش‌آفرین هستم؟ مسئولیت خاصی در این پرونده متوجه بنده نیست.

به گزارش انتخاب، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در پاسخ به سوال نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه که درباره وضعیت پرونده پدیده شاندیز بود، با تبریک 16 آذر روز دانشجو، اظهار داشت: از نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم که موضوع پدیده و موضوعات مشابه آن را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: پروژه پدیده شاندیز یک پدیده در ابعاد مختلف است، هر چند بنده در رابطه با این موضوع نه در حوزه اجرا و نه در حوزه نظارت و همچنین در حوزه قضا نقشی ندارم و مسئولان ذی‌ربط باید به این مسئله رسیدگی کنند، اما پاسخگویی به سوال نمایندگان را وظیفه خود می‌دانم.

پورمحمدی تصریح کرد: شما بنده را مورد خطاب قرار می‌دهید، اما من کجای این داستان نقش‌آفرین هستم؟ قول پیگیری و راهنمایی برای حل این پرونده می‌دهم، اما مسئولیت خاصی در این پرونده متوجه بنده نیست. چرا شما به عنوان مسئول در این پرونده از بنده سوال می‌کنید؟

وزیر دادگستری با تأکید بر اینکه بنده از گذشته در جریان پرونده شاندیز هستم، گفت: زمانی که در سازمان بازرسی مشغول بودم، از اواخر سال 90 گزارشاتی در رابطه با مشکلات پروژه پدیده شاندیز به ما رسید. در آن زمان بحث وام از بانک‌ها مطرح بود که موضوع منتفی شد و در سال 91 مشکلات تغییر کاربری، تصرف در اراضی ملی، بستر، حاشیه رودخانه و تصمیمات خارج از صلاحیت، مقامات شهری شهر شاندیز به ما رسید.

وی همچنین یادآور شد: در اوایل سال 92 گزارش مفصلی از تخلفات پروژه پدیده شاندیز به ما رسید که ما دستور پیگیری گسترده به تهران و خراسان دادیم که پس از آن بنده از سازمان بازرسی به دولت آمدم.

ادامه دارد...
منبع: فارس
نظرات بینندگان