arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵

آخرین سخنرانی اوباما درخصوص امنیت ملی و دفاع از عملکردش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری کنونی آمریکا در پایگاه نیروی هوایی مک دیل آخرین سخنرانی خود را درخصوص امنیت ملی ایراد کرده و ضمن انتقاد تند از منتقدان حملات پهپادی، از این اقدامات به عنوان "بالاترین استانداردی که آمریکا می‌توانسته داشته باشد" دفاع کرد.

به گزارش انتخاب، به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، باراک اوباما، رئیس جمهور و فرمانده کل قوای کنونی آمریکا در جریان این سخنرانی گفت: جانشینم باید بسیاری از رویکردهای مرا بپذیرد و مبارزه علیه ترور را ادامه دهد.

آخرین سخنرانی اوباما درخصوص امنیت ملی و دفاع از عملکردش


وی افزود: کل هدف تروریست‌ها این است که ما را بترسانند به طوری که ماهیت و دموکراسی‌مان را تغییر دهیم. حقیقت این است که مردم و دولت‌ها در زمانی که وحشت زده شدند نمی‌توانند تصمیمات درست و خوبی را اتخاذ کنند. من نسبت به زمانی که در ژانویه 2009 زمام امور را به دست گرفتم از نظر اخلاقی، قانونی و نظامی کمپین ضد ترور آمریکا را در روند باثبات‌تر و شفاف‌تری قرار دادم.

وی همچنین به دفاع از تصمیماتش درخصوص ممنوعیت روش‌های بازجویی، بستن زندان گوآنتانامو و خروج نیروهای آمریکایی از جنگ‌های خاورمیانه پرداخت و گفت: کار درست همین بود. من حق داشتم تا نیروهایمان را از عراق خارج کنم و به مبارزات در افغانستان پایان دهم. من کار درستی کردم که یک توافق اتمی با ایران امضا کردم و عملیات کشتار اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را فرماندهی کردم. به همین منظور به موفقیت ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا در عراق و سوریه اشاره می‌کنم و تاکید دارم که به نحوه استفاده آمریکا از پهپادها شفافیت‌ بیشتری بخشیدم.

اگرچه اوباما اشاره کرد که در دوران تصدی‌اش هیچ گونه حمله‌ای در مقیاس حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی رخ نداده اما اذعان کرد موج جدیدی از تروریست‌های افراطی داخلی وجود دارند که از اقدامات داعش در نقاطی چون سن برناردینو، کالیفرنیا، اورلاندو یا  فلوریدا انگیزه می‌گیرند.

اوباما در دفاع از استفاده از حملات پهپادی گفت: این اقدامات، ارتش را حفاظت کرده و از تهدیدات علیه آمریکایی‌ها جلوگیری می‌کند. ما باید با تروریست‌ها به شیوه‌ای که باعث ایجاد تروریست‌های بیشتر نشود مبارزه کنیم. به طور مثال در یک جهان خطرناک، تروریست‌ها به دنبال مکان‌هایی هستند که نتوان آنها را در آنجا دستگیر کرد یا بتوانند بر روی دولت‌های محلی برای اختفای خود تکیه کنند.

وی افزود: به همین خاطر بهترین گزینه برای ما برای آنکه این تروریست‌ها را هدف قرار دهیم حملات پهپادی بود. در نتیجه تحت فرماندهی‌ من و با استفاده از پهپادها دستوراتی برای نابودی تروریست‌ها از میدان‌های نبرد صادر شد که از نیروهایمان حفاظت کرده و از تهدیدات واقعی علیه مردم آمریکا حفاظت می‌کند.

اوباما  اذعان کرد: درست است که در جریان این حملات پهپادی غیرنظامیان بی‌گناه نیز کشته شدند اما من از منتقدان این حملات پهپادی می‌خواهم تا گزینه‌های جایگزین را بررسی کنند. قطعا ما همچنان منتقدانی را داریم که تاکید دارند  این حملات پهپادی اشتباه است، من باید به آنها بگویم که شما باید گزینه‌های جایگزین را بررسی کنید، حملات پهپادی به ما اجازه می‌دهند تا پناهگاه‌های این تروریست‌ها را نابود کنیم.

هنگامی که از اوباما درباره اینکه حمله پهپادی "هدفمند" جان عبدالرحمان العولقی، یک شهروند آمریکایی 16 ساله را گرفت، اوباما گفت: این نوجوان باید پدر مسئول‌تری می‌داشت!

باراک اوباما همچنین اذعان کرد که آمریکا نمی‌تواند گروه شبه نظامی طالبان در افغانستان را نابود کند اما می‌تواند با حمایت از دولت کابل به پایان دادن به سال‌ها بی‌ثباتی کمک کند.

وی گفت: علی رغم تمامی تلاش‌های آمریکا وضعیت در افغانستان همچنان بی‌ثبات است اما کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که پناهگاه‌های القاعده را نابود کنیم و از دولت کابل که به دنبال آینده‌ای بهتر برای مردم این کشور است حمایت کنیم. به همین خاطر است که ما نه تنها حضور نظامی در افغانستان داریم بلکه از دولت وحدت کابل نیز حمایت می‌کنیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان