arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵

حضور ظریف در جمع ایرانیانِ توکیو/وزیر خارجه به دیدار نخست وزیر ژاپن رفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه کشورمان به دیدار شینزو آبه نخست وزیر ژاپن رفت و در خصوص روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی با وی گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش مهر، محمد جواد ظریف که در ژاپن به سر می برد صبح امروز و در دومین روز سفر به این کشور، با تعدادی از مقامات ژاپنی دیدار و گفتگو کرد.

وی ابتدا با ماساهیکو کومورا رئیس گروه دوستی پارلمانی حزب لیبرال دمکرات ژاپن در پارلمان به اتفاق اعضای این گروه  طی یک صبحانه کاری دیدار و در خصوص موضوعات مختلف گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین ضمن بررسی روابط دوجانبه بویژه پارلمانی، اقتصادی و سیاسی، در خصوص موضوعات زیر تبادل نظر کردند: تاکید طرف ژاپنی بر اینکه برجام یک توافق چند جانبه است و جامعه بین المللی از آن حمایت می کند، طرح موضوع آزمایش های هسته ای کره شمالی توسط طرف ژاپنی، تاکید طرف ایرانی بر مخالفت با وجود سلاح های هسته ای در تمام دنیا، استقبال طرف ایرانی ازسفر کومورا به ایران، بررسی بحران سوریه، بررسی روابط ایران و عربستان و نقش این کشور در بحران های منطقه ای.

 وزیر امور خارجه با هیرو شیگه سکو وزیر اقتصاد تجارت و صنعت ژاپن دیدار و گفتگو کرد و پس از آن به دیدار شینزو آبه نخست وزیر ژاپن رفت و در خصوص روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی با وی گفتگو و تبادل نظر کرد.

حضور در جمع ایرانیان مقیم ژاپن دیگر برنامه امروز ظریف در توکیو بود.

نظرات بینندگان