arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵

سازمان ملل خواستار طرحی برای تخلیه شرق حلب شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور امور انسان دوستانه سازمان ملل در سوریه از آمریکا و روسیه خواست تا طرحی را برای تخلیه شرق حلب ارائه کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، جان اگلند مشاور امور انسان دوستانه سازمان ملل در سوریه روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: آمریکا و روسیه باید برای تخلیه شرق حلب میانجیگری کنند. بیش از 150 هزار غیر نظامی در شرق حلب با خطر افراط گرایی شدید روبرو هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: 5 ماه مذاکره بر سر طرح های کمک رسانی به حلب، نتیجه ای نداشته و این وظیفه آمریکا و روسیه است تا برای دستیابی به یک توافق تلاش کنند.

اگلند افزود: گروه های مخالف در شرق حلب به طور ساده خواستار توقف درگیری ها شده اند تا مردم این منطقه را ترک کنند. روسیه اعلام کرده است که درباره سازماندهی تخلیه غیر نظامیان از شرق حلب مذاکره خواهد کرد ولی هیچ تضمینی درباره توقف درگیری ها نداده است.

در 26 روز گذشته بیش از 800 نفر در شرق حلب کشته و 3000 تا 3500 نفر نیز زخمی شده اند.

دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در سخنانی تاکید کرد: مسکو از ادامه تماس ها و مذاکرات بین جان کری وزیر  خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که در تلاش برای دستیابی به توافقی بر سر اوضاع شهر حلب هستند، حمایت می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: چشم انداز دستیابی به توافق هنوز نامشخص است. مانند گذشته هنوز بسیاری از سئوالات بی پاسخ مانده است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار و گفتگو با لاوروف در کنفرانس سازمان امنیت و همکاری اروپا در هامبورگ آلمان در سخنانی تاکید کرده است که هنوز نسبت به دستیابی به توافق با روسیه بر سر شهر حلب امیدواری وجود دارد.

وی گفت: ما اینجا بر روی برخی چیزها کار می کنیم. امیدوارم پیشرفتی در زمینه دستیابی به توافق بر سر شهر حلب با روسیه به دست آید ولی نسبت به این مساله مطمئن نیستم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان