arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۰

افشاي دخالت برخي مدير برنامه ها در تباني فوتبال ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئيس کميته نظارت، بازرسي و ارزشيابي سازمان ليگ از دخالت برخي از مديربرنامه هاي بازيکنان در نتايج مسابقه ها خبر داد.
حجة الاسلام عليرضا عليپور در گفتگو با فارس، گفت: هر چه پرونده هاي برخي از مديربرنامه ها، کارگزاران فيفا و آژانس ها در نقل و انتقال بازيکنان را بررسي مي کنيم به نتايج تأسف بارتري مي رسيم. من به کليه بازيکنان، خانواده هايشان، مديران باشگاه ها و مربيان اعلام مي کنم که مراقب برخي افراد سودجو باشند.
وي ادامه داد: آن طور که به ما اطلاع داده شده برخي از آقايان مبالغي پول از بازيکنان مي گيرند تا آن بازيکن را به يک تيم ببرند اما در عمل فقط در باشگاه قراردادي با آنها امضا مي شود و اتفاقي براي بازيکن نمي افتد. اين مبالغ بين 7 تا 35 ميليون تومان است که بي مورد از بازيکنان اخذ شده است. در اين مورد مي توانم نام " ناصر صرافان " و " آژانس اطمينان " را بيان کنم که تخلف هايي در اين زمينه داشته اند.
عليپور تأکيد کرد: مشکل فوتبال ما فقط دريافت اين مبالغ از بازيکنان نيست. آنچه فوتبال ما را با چالش جدي مواجه کرده، اين است که متأسفانه برخي از مديربرنامه ها و همکاران آنها در ليگ هاي دسته يک و پائين تر خواسته هايي را از بازيکناني که به باشگاه ها منتقل کرده اند، دارند، خواسته هايي که کاملا غيرقانوني است و حتي دخالت در تعيين نتيجه فني مسابقه کرده اند.
رئيس کميته نظارت، بازرسي و ارزشيابي سازمان ليگ اظهار داشت: خوشبختانه اين اتفاق ها در ليگ برتر رخ نداده و بيشتر مربوط به مسابقه هاي ليگ هاي پائين تر است. به عنوان مثال تيمي که در خطر سقوط به دسته دوم قرار داشته و يا تيمي که در مسابقه هاي پلي آف براي صعود به ليگ دسته اول تلاش مي کند، گاهي با خواسته هاي غيرقانوني اين افراد از بازيکنان مواجه مي شوند. در واقع آنها به برخي از باشگاه ها و مسؤولانشان اعلام مي کنند که ما در فلان باشگاه بازيکناني داريم و مي توانيم نتيجه مسابقه را آن طور که دلخواه شماست دربياوريم و مبالغي را نيز بابت اين کار دريافت کرده اند. البته خوشبختانه برخي از بازيکنان در برابر اين درخواست غيرقانوني مقاومت کرده اند.

نظرات بینندگان