arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵

«بنیاد شهید»، وزارت‌خانه می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس با بیان خبر تدوین طرح تبدیل بنیاد شهید به وزارتخانه ایثارگران، گفت: این وزارتخانه رفع مشکلات را محقق می‌سازد.

به گزارش انتخاب؛ امیر خجسته در واکنش به طرح پیشنهاداتی مبنی بر انتخاب روسا و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران از جامعه هدف، گفت: انتخاب روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران از بین جامعه هدف به دلیل فضای موجود و تشتت آراء عملیاتی نیست، در حقیقت انتخاب از بین جامعه هدف ایثارگران که حدود ۳ میلیون نفر هستند، سخت و غیرممکن است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری لغو مجلس ایثارگران، تصریح کرد: نمایندگانی از گروه‌های مختلف ایثارگری اعم از خانواده شهدا، جانبازان و سایرین هر استان در مجلس ایثارگران وجود داشت که در آن مباحث اساسی در این حوزه بررسی می‌شد اما این مجلس که در دولت هشتم فعال بود در دولت نهم منحل شد و متاسفانه در دولت فعلی هم برپا نشد لذا آسیب جدی به جامعه ایثارگران رسید.

وی با تاکید بر اینکه مجلس ایثارگران باید احیا شود، افزود: احیا مجلس ایثارگران انتخاب روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران از جامعه هدف را محقق می‌سازد، همچنین به مباحث اساسی در حوزه ایثارگری پرداخته و نقش مشورتی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد داشت.

خجسته یادآور شد: در شرایط فعلی با توجه به مشکلات بسیار در حوزه ایثارگران و لغو مجلس ایثارگران به دنبال تدوین طرح تبدیل بنیادشهید و امور ایثارگران به وزارتخانه ایثارگران هستیم تا دولت یازدهم پیش از پایان، آن را عملیاتی سازد. این وزارتخانه بار مالی افزون تر از شرایط فعلی برای دولت نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس شورای گفت: اگر وزارتخانه ایثارگران ایجاد شود، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در قالب وزیر به مجلس و نمایندگان پاسخگو خواهد بود، این اقدام از انتخاب روسای بنیاد از میان جامعه هدف هم تاثیر بیشتری خواهد داشت.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در شرایط فعلی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اشتغال، بهداشت و درمان ایثارگران رها شده و در بنیاد شهید و امور ایثارگران کسی پیگیر امور آنها نیست، لذا بهترین راه عملیاتی کردن این وزارتخانه از آغاز دولت دوازدهم است.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان