arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵

سالانه 30هزار نفر در مقطع دکتری فارغ التحصیل می‌شوند/ وضعیت کار و درآمد نگران کننده‌است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: سالی 30 هزار خروجی در مقطع دکترا برای کشور از نظر وضعیت کار و درآمد نگران کننده است.

به گزارش انتخاب، قاسم احمدی لاشکی در جلسه شورای اداری نوشهر که با حضور تعدادی از مدیران کل مازندران برگزار شد، با اشاره به خسارت های بارش برف اخیر و تلاش دستگاه های خدمات رسان نوشهر در کاهش آسیب ها، اظهار کرد: با تدبیر درست ستاد مدیریت بحران شهرستان و استفاده از امکانات شهرستانی آسیب مردم به حداقل رسید، اما آسیب به باغات زیاد بوده است.

وی با تاکید بر جبران خسارت با تخصیص اعتبارات از سوی دولت برای خسارت دیدگان ناشی از برف، گفت: دربارش برف اخیر به 60 درصد درختان و محصولات کیوی غرب مازندران خسارت وارد شد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص اعتبارات در قالب تسهیلات و بلاعوض از سوی دولت به خسارت دیدگان، تصریح کرد: طی این مدت جلسات زیادی در مرکز استان و تهران با حضور نمایندگان مازندران در مجلس و استاندار، و معاون رئیس جمهور و تعدادی از وزرا برگزار شد و تصمیماتی در این جلسات اتخاذ شد که می تواند به نفع مردم و خسارت دیدگان استان باشد.

احمدی لاشکی با اشاره به نگرانی های دولت از بابت اتفاقات تلخ قطار مشهد سمنان و شهادت جمعی از هم وطنان در حله عراق به دست داعش، گفت: با وجود اینکه دولت بار زیادی را تحمل می کرد، اما برای بخش کشاورزی خسارت دیدگان تصمیماتی اتخاذ شد و قرار شد 20 میلیارد تومان به صورت تسهیلات و 30 میلیارد تومان نیز بلاعوض برای کسانی که بالای 60 درصد دچار خسارت شدند به مازندران کمک شود.

وی با اشاره به مشکلات استان در خصوص کمبود و قطعی گاز در زمان سرمای زیاد،ابراز کرد: خط انتقال سرخس دامغان نکا یکی از ضروریات استان است تا مشکل کمبود گاز در برخی شهرهای استان برطرف شود که از مسیر 170 کیلومتر آن تاکنون 70 کیلیومتر انجام شده است و وزیر نفت طی روزهای گذشته با توجه به تاکیداتی که شد دستور اتمام 100 کیلومتر باقی مانده را به شرکت گاز صادر کردند که تا پایان سال اجرایی شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در خصوص آزاد راه تهران شمال، گفت: طی جلسه ای که با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و سعیدی کیا در تهران  انجام شد یکی از موضوعات بحث اتمام آزاد راه بود که  نوید روزهای خوش را به مردم مازندران دادند و قرار شد قطعه یک تا مرداد 96 به اتمام برسد و قطعه دوم نیز تجهیز کارگاه شود و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

احمدی لاشکی با ابراز نگرانی از پذیرش تعداد زیادی دانشجوی دکترا در دانشگاه آزاد و چه دولتی، خاطر نشان کرد: سالی 30 هزار خروجی در مقطع دکترا برای کشور از نظر وضعیت کار و درآمد نگران کننده است که باید در این خصوص چه دانشگاه های دولتی و چه آزاد تدابیری بیندیشند و آینده نگری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مراکز رشد از نیازهای ضروری کشور است، اظهار کرد: مراکز  رشد و پارکهای علم و فناوری  مسیر اشتغال را به خوبی فراهم می کنند و نیاز است حمایت بیشتری صورت گیرد تا فعال تر شوند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان