arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
در پی حملات سنگین ارتش سوریه

عقب‌نشینی داعش از تدمر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تروریست‌های داعش پس از حملات گسترده جنگنده‌های ارتش سوریه و روسیه، از شهر باستانی تدمر عقب‌نشینی کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، تروریست‌های داعش از شش محور حملاتی را علیه شهر باستانی تدمر (پالمیرا) انجام داده و برخی ایست‌های امنیتی نیروهای سوری را منهدم کردند.

در مقابل نیروهای ارتش سوریه تجهیزات نظامی زیادی را به منطقه "وادی الاحمر" که چهار کیلومتر با تدمر فاصله دارد، انتقال دادند و پس از حملات گسترده جنگنده‌های ارتش سوریه و روسیه داعش مجبور شد پایگاه‌های خود را در داخل شهر تدمر پس از چند ساعت از ورود به این شهر تخلیه کرده و به ورودی شمالی این شهر عقب‌نشینی کند.

داعش پیش از ورود به شهر تدمر کنترل منطقه "الصوامع" در ۱۰ کیلومتری شهر تدمر در شرق حمص را در دست گرفته و بیش از ۵۰۰ تن از تروریست‌ها و سرکرده‌های خود را طی چهار روز گذشته از عراق به سوریه کشانده بود.

داعش حدود ۲۰۰ تن از این نیروها را به شهر "الباب" و ۳۰۰ تن را به جبهه‌های "تدمر" انتقال داده است. شهر الباب صحنه عملیات ارتش آزاد سوریه با حمایت ترکیه برای آزادی این شهر است.

به گفته منابع اعزام این نیروها پس از نشستی میان ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش و وزیر جنگ این گروه صورت گرفت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد، اعلام کرده بود داعش خودروی بمب‌گذاری شده‌ای را در محور "الصوامع الحبوب- فرودگاه تدمر" منفجر کرده و توانسته به اطراف بیمارستان این شهر برسد. این در حالی است که برخی منابع سوری نیز ورود داعش به این شهر را تکذیب کردند.

داعش روز پنجشنبه حملات همزمانی را به چاه‌های نفت و گاز در حومه شرقی حمص انجام داده بود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان