arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۸۶۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵

ویزای روسیه لغو می شود، ارمنستان هم شاید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رمضانعلی سبحانی‌فر رئیس گروه دوستی ایران و روسیه درباره لغو روادید میان ایران و روسیه و ایران و ارمنستان اظهارکرد: در مورد روسیه توافق شده است که گروه‌های گردشگری که در قالب تورهای 5 تا 50 نفر به روسیه سفر می‌کنند موضوع لغو روادید و ویزا برای آنها صورت گیرد.

به گزارش انتخاب؛ وی با اشاره به اینکه برای لغو روادید به صورت کلی با کشورهای منطقه وجهان باید گام به گام حرکت کرد تاکیدکرد: ما امروز توانسته‌ایم با رایزنی‌هایی که با مقامات روسیه انجام داده‌ایم در بحث لغو روادید برای تجار و گردشگران ایرانی بالای 5 نفر اقدامات خوبی را انجام دهیم.

رئیس گروه دوستی ایران و روسیه خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی گردشگران شناسنامه‌دار ما که با تورهای قانونی و مجوزدار به روسیه سفر می‌کنند نیازی به روادید و ویزا ندارند.

سبحانی‌فر تصریح کرد: امیدواریم که وضعیت به سمتی پیش برود که بتوانیم به مانند ترکیه لغو روادید را بین ایران و روسیه به صورت کامل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هنوز صحبتی درباره لغو روادید میان ایران و ارمنستان مطرح نشده است افزود: رایزنی‌هایی را با مقام ارمنستان پیرامون این موضوع انجام داده‌ایم اما هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران با کشورهای ارمنستان، بلاروس و روسیه، درباره اینکه آیا لغو روادید بین ایران و کشورهای مختلف به دلیل خروج ارز از کشورما تبعات منفی را از نظر اقتصادی در پی ندارد گفت: با توجه به اینکه در دو سه سال اخیر میزان گردشگران خارجی به ایران افزایش پیدا کرده است اگر این وضعیت با رویه فعلی ادامه داشته باشد لغو روادید نه تنها برای ما ضرر نخواهد داشت بلکه سودآور نیز خواهد بود.

به گزارش میزان، سبحانی‌فر با اشاره به افرایش صادرات محصولات ایرانی به کشورهای منطقه از جمله روسیه تاکید کرد: امروز ما در حوزه دارو، صیفی‌جات و میوه به روسیه و کشورهای همسایه با افزایش چشمگیری رو به رو بودیم که بدون شک این رویه با لغو روادید از نظر اقتصادی تبعات خوبی را برای ما در پی خواهد داشت.
نظرات بینندگان