arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵

تذکرات پی‌درپی علیه نماینده تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده اصلاح طلب مجلس بعد از آنکه صحبت‌هایش در مورد میزان حقوق دریافتی نمایندگان با انتقاد تند همکارانش مواجه شد، گفت: حقوق نمایندگان بین 4 تا 5 و نیم میلیون تومان است و دریافتی‌های دیگری هم برای مخارجی است که نماینده‌ها به طور طبیعی دارند.

به گزارش خبرآنلاين، محمود صادقي عضو فراكسيون اميد پس از آنكه در جلسه علني سه شنبه-23 آذر- با انتقاد متعدد نمايندگان مجلس به دليل اظهاراتش در مورد حقوق نمايندگان مواجه شد، در تذكري به اين انتقادها پاسخ داد.

محسن كوهكن اولين نماينده اي بود كه تذكر خودش را با انتقاد از گفته‌هاي محمود صادقي  همراه كرد. او در تذكري با تكيه به ماده 79 آيين نامه داخلي، به انتقاد از سخنان شب گذشته محمود صادقي كه گفته بود حقوق نمايندگان مجلس بدون رانت 17 تا 21 ميليون است، پرداخت و گفت: شما در مجلس از دوره اول براي نمايندگان يك ميزاني حقوق و هزينه هاي نمايندگي داشتيد.‌ مردم بدانند كه مجلس مثل دولت يا قوه قضائيه در استان ها و شهرستان ها دفتر ندارد و كاركناني استخدام نكرده است.

سالك نيز در پايان جلسه علني مجلس در اين رابطه گفت كه «نكته اولم به همكارمان در مجلس آقاي صادقي است، مصاحبه اي كه ايشان در مورد حقوق نمايندگان كردند بايد حتما اصلاح شود. چون براي مجلس و نمايندگان حاشيه زيادي ايجاد مي‌كند و اين خلاف است.»

محمد حسين قرباني نماينده مردم آستانه اشرفيه ديگر نماينده اي بود كه تذكر خودش را به انتقاد از محمود صادقي اختصاص داد: «من مي‌خواهم تذكري به آقاي صادقي بدهم، شأنيت مجلس را بايد خودمان حفظ كنيم. حرمت امامزاده را بايد متولي نگاه دارد.»

اما محمود صادقي هم در برابر اين حجم تذكرها سكوت نكرد و در آخرين دقايق جلسه علني امروز از هيئت رئيسه خواست تا براساس آيين نامه مجلس، با توجه به اينكه نامي از او برده شده است،‌ به اين انتقادها پاسخ دهد.

اين نماينده اصلاح طلب مجلس در اين رابطه گفت: در مورد اظهاراتي كه ديروز داشتم، گويا رسانه ها درست مطلب را منعكس نكردند. در پرسش و پاسخ دانشجوي در دانشگاه علوم پزشكي مشهد از من سئوال كردند كه حقوق نمايندگان چقدر است، با توجه اينكه من قبلا صحبتي در مورد ديگر قوا داشتم انتظار داشتند كه پاسخ شفافي به اين موضوع بدهم.

صادقي با اشاره به مطالبي كه در آن جلسه دانشجوي بيان كرده بود، تصريح كرد: من اينگونه توضيح دادم كه نمايندگان بابت حقوق مبلغي را دريافت مي‌كنند كه بين 4 تا 5 و نيم ميليون تومان است و دريافتي هاي ديگري دارند كه براي مخارجي است كه نماينده ها به طور طبيعي دارند.

اين نماينده مجلس دهم، ادامه داد: من گفتم كه بعضي از نماينده هادر حوزه انتخابيه شان چون چند شهرستان است ، مجبورند دفتر داشته باشند.من رديف ها را باز نكردم اما الان ميتوانم باز كنم. يكي از رديف ها خود حقوق بين 5 تا 6 ميليون تومان است ،‌هزينه هاي رفت و آمد،‌ هزينه مسكن هم هست. كه مجموعا توضيح من اين بود كه اين پرداختي كه صورت مي‌گيرد بخش كمي از آن براي حقوق بود و باقيش براي دفاتر است.

اين توضيحات صادقي با احسنت نمايندگان همراه شد.
نظرات بینندگان