arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵

یک مقام روس: ساخت پیشرانه هسته‎ای توسط ایران نقض برجام نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که قصد ایران برای ساخت پیشرانه‎های دریایی هسته‎ای در راستای پاسخ به اقدام کنگره آمریکا در تمدید طرح تحریم‎های ایران(ایسا) نقض برجام محسوب نمی‎شود.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در واکنش به تمدید 10 ساله تحریم‎های ایران توسط کنگره آمریکا روز سه شنبه در نامه‎ای به علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان دستور داد تا ساخت پیشرانه هسته‎ای و تولید سوخت موردنیاز آن برای کشتی‎ها را در پاسخ به نقض احتمالی برجام از سوی آمریکا آغاز کند.

ریانووستی در همین زمینه به نقل از یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت: ساخت سیستم‎های پیشرانه دریایی موضوعی مرتبط با خود آن کشور است و ما تنها ممکن است که قصد ایران برای انجام این اقدام را از نظر حرکت تهران در راستای برجام ارزیابی کنیم.

این مقام همچنین مدعی شد که ساخت و تولید سوخت هسته‎ای با درصد بالا برای پیشرانه‎ها که از آن‎ها در انتقالات دریایی، یخ‎شکن‎ها و زیردریایی‎ها استفاده می‎شود، ممنوع است.

به گزارش ایسنا، جمهوری اسلامی ایران پیش از تصویب طرح تهدیدهای ایران بارها هشدار داده بودند که تصویب این طرح به منزله نقض برجام خواهد بود.


نظرات بینندگان