arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۵
ادعای عضو شورای شهر:

ترافیک سنگین تهران به خاطر «تغییر فرمانده پلیس راهور با فشار قالیباف» است/ «ترافیک تهران مصنوعی است»

درحالیکه ترافیکِ تهران در یک ماه گذشته به یک بحران تبدیل شده، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر اعلام کرد که تغییر رئیس پلیس راهور با «فشار» شهردار تهران، عامل اوضاع نامناسب ترافیکی این روزهای تهران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترافیک سنگین تهران به خاطر «تغییر فرمانده پلیس راهور با فشار قالیباف» است/ «ترافیک تهران مصنوعی است»

درحالیکه ترافیکِ تهران در یک ماه گذشته به یک بحران تبدیل شده، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر اعلام کرد که تغییر رئیس پلیس راهور با «فشار» شهردار تهران، عامل اوضاع نامناسب ترافیکی این روزهای تهران است.

به گزارش سرویس اجتماعی «انتخاب»، حافظی با انتشار توییتی نوشت: با فشار قالیباف به ناجا، فرمانده پلیس راهور تهران عوض شد.

وی افزود: به دنبال آن، شاهد ترافیک سنگین در شهر تهران در یکماه گذشته هستیم. هدفشان چیست؟

عضو شورای شهر: ترافیک سنگین تهران به خاطر تغییر فرمانده پلیس راهور با فشار قالیباف است


ترافیک یک ماهه اخیر شهر تهران عادی نیست 

مهندس محسن سرخو ، در سيصد و چهاردهمين جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر تهران که با حضور سردار مهماندار رئيس راهور تهران بزرگ برگزار شد گفت : تمام مشکلات حمل و نقل و ترافيک شهر تهران طي يک برنامه دراز مدت در برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهران پيش بيني شده است که در صورت تامين بودجه تا پايان سال 1397اجرايي مي شود.

افزايش سهم حمل و نقل عمومي تا 75 درصد از حمل و نقل تهران ، توسعه اتوبوسراني ، توسعه تاکسيراني و پياده راه ها ، و ... از جمله اين موارد هستنند ، همچنين با پشتيباني اخير بانک شهر ، توسعه مترو نيز سرعت گرفته است.

رئيس کميته حمل و نقل و ترافيک شهر تهران خاطر نشان کرد : تهران به 740 کيلومتر مترو نياز دارد که 200 کيلومتر از آن براي شهرک هاي اقماري است که آن هم توسط دولت هزينه و اجرا مي شود

سرخو در ادامه با اشاره به صحبت هاي سردار مهماندار گقت : نکاتي که رئيس محترم راهور تهران مطرح کردند ، شروط  کافي براي ترافيک 1یک ماه اخير شهر تهران نيستند. نمايشگاه بين المللي و مهمانسراي الهيه که در اين 1 ماهه اخير افتتاح نشده است.

اگر طرز تفکر ما اين گونه باشد که با انتقال چنين مکان هايي مشکل ترافيک حل مي شود آن گاه بايد پارک ها ، بيمارستان ها ، وزارتخانه ها ، سازمان ها ، دانشگاه تهران و حتي شوراي شهر را به بيرون از شهر منتقل کنيم تا شهر خلوت شود. چنين مساله اي اصلا موضوعيت ندارد

رئيس فراکسيون کارگري شوراي اسلامي شهر تهران افزود : بنده تاثير نمايشگاه بين المللي بر ترافيک شهر تهران را رد نمي کنم. همانند اکثر ديگر کشورهاي جهان برگزاري نمايشگاه ها در حومه شهرها مساله صحيحي است اما ايجاد مسير انحرافي در اذهان و انداختن تقصير تمامي ترافيک شهر تهران به گردن نمايشگاه بين المللي و جند مکان ديگر ، اشتباه است. ترافيک اتوبان آزادگان و بزرگراه شهيد باقري در شرق تهران و يا برخي از دیگر معابر ربطي به نمايشگاه ندارند

 بهتر است واقع بينانه تر به اين موضوع نگاه کنيم . ترافيکي که در 1 ماهه اخير در سطح شهر تهران بوده است عادي نيست ، اين ترافيک نه ربطي به نمايشگاه و مهمانسراي خيابان الهيه دارد نه ربطي به زيارت و سياحت مردم دارد

سرخو تصریح کرد : در اين 1 ماهه اخير ترافيک به صورت مصنوعي ايجاد شده است ، اگر به تعدادي از معابر سطح شهر توجه کنيم مي بينبم مسير تردد خودرو ها کاملا قفل است اما از يک نقطه اي به بعد مسير کاملا باز مي شود و چنين چيزي هيچ توجيهي ندارد، در يکي از اين موارد مردم مسير تقاطع چمران تا ميدان تجريش را 2 ساعت و نيم در ترافيک بودند ، مسيري که اگر پياده طي شود 1 ساعت طول مي کشد.

سرخو در پايان تصريح کرد دليل اين ترافيک اخير براي ما اصلا مشخص نيست و پليس بايد دليل اين شوک ترافيکي را مشخص کند اگر اين موضوع ناديده گرفته شود به مسير انحرافي رفته ايم.


نظرات بینندگان